Tegoroczna edycja, potwierdzona przez organizatorów jako jedna z najtrudniejszych w historii, składała się z dwunastu etapów obejmujących łącznie 8000 kilometrów z Bisha do Shubaytah, w tym ponad 5000 kilometrów odcinków specjalnych. Na ośmiu z dwunastu etapów Aleš Loprais finiszował w pierwszej trójce, wygrywając pięć z nich. Ten wyjątkowy wynik został osiągnięty dzięki niezwykle wydajnemu i niezawodnemu pojazdowi oraz silnikowi, który nigdy nie zawiódł zespołu podczas całego rajdu.
Jak zawsze, Dakar stawia przed nami, kierowcami, liczne wyzwania – od przeszkód napotykanych wydma po wydmie, po testy wytrzymałości i odporności, które rozwijają się z każdym odcinkiem. Każdego roku rajd przynosi nowe, cenne lekcje i nieoczekiwane niespodzianki. Aby sobie z nimi poradzić, warto polegać na silniku FPT Industrial, który po raz kolejny okazał się idealnym partnerem w tak ekstremalnych warunkach stwierdził po zakończeniu ostatniego etapu Aleš Loprais.Przejeżdżając przez jedną wydmę za drugą, trasa Dakaru podkreśliła wszystkie zalety silników CURSOR 13, zaprojektowanych w celu zapewnienia najwyższego poziomu mocy, wydajności, niezawodności i trwałości w najtrudniejszych zastosowaniach. Nawet w przypadku codziennych wyzwań stanowią one najlepsze rozwiązanie dla długodystansowych i ciężkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 16 ton, dzięki najlepszym w swojej klasie osiągom i reakcji przejściowej przy niskim zużyciu paliwa. Opatentowana przez FPT Industrial technologia HI-eSCR - rozwiązanie bez EGR - zapewnia niski całkowity koszt posiadania (TCO), również dzięki filtrowi DPF z pasywną regeneracją i najlepszymi w swojej klasie interwałami wymiany oleju do 150 000 km.
Czyszczenie filtra DPF przy przebiegu do 600 000 km i zmniejszone zużycie oleju zapewniają znaczące korzyści pod względem czasu sprawności i obniżonych kosztów.
Źródło: Iveco Poland