Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

9 z 10 czołowych miejsc w klasyfikacji końcowej najtrudniejszego rajdu świata

Utworzona: 2025-01-26


47. edycja rajdu Dakar 2025 przyniosła kolejne niezwykłe osiągnięcie dodane do historii marki. Pojazdy IVECO – napędzane silnikami FPT Industrial – stanęły na podium i zapewniły sobie 9 z 10 czołowych miejsc w klasyfikacji ciężarówek.

Jako wyłączny partner techniczny, marka wspierała zespoły de Rooy FPT, prowadzone przez kierowców Aleš Loprais, Vaidotas Žala i Anja Van Loon. Loprais, z InstaTrade Loprais Team de Rooy FPT, zajął 3rd miejsce w dobrze znanym modelu IVECO Powerstar 2024/2025 wyposażonym w silniki FPT Industrial’s CURSOR 13, zaprojektowane w celu zapewnienia niezrównanej mocy, wydajności, niezawodności i trwałości w najtrudniejszych warunkach. Vaidotas Žala, nowy zawodnik Skuba Team de Rooy FPT, i Anja Van Loon (Fried Van de Laar Racing Team de Rooy FPT), którzy doświadczyli już Rajdu Dakar w 2024 roku z pierwszorzędnymi wynikami, podbili wydmy oszałamiających krajobrazów Arabii Saudyjskiej, osiągając imponujące wyniki na wielu etapach, w tym sześć miejsc na podium dla Žali i czwarte miejsce dla Van Loon. Ci dwaj kierowcy ukończyli rajd odpowiednio na piątym i ósmym miejscu, odnotowując swoje najlepsze wyniki w historii zawodów.

Tegoroczna edycja, potwierdzona przez organizatorów jako jedna z najtrudniejszych w historii, składała się z dwunastu etapów obejmujących łącznie 8000 kilometrów z Bisha do Shubaytah, w tym ponad 5000 kilometrów odcinków specjalnych. Na ośmiu z dwunastu etapów Aleš Loprais finiszował w pierwszej trójce, wygrywając pięć z nich. Ten wyjątkowy wynik został osiągnięty dzięki niezwykle wydajnemu i niezawodnemu pojazdowi oraz silnikowi, który nigdy nie zawiódł zespołu podczas całego rajdu.

Jak zawsze, Dakar stawia przed nami, kierowcami, liczne wyzwania – od przeszkód napotykanych wydma po wydmie, po testy wytrzymałości i odporności, które rozwijają się z każdym odcinkiem. Każdego roku rajd przynosi nowe, cenne lekcje i nieoczekiwane niespodzianki. Aby sobie z nimi poradzić, warto polegać na silniku FPT Industrial, który po raz kolejny okazał się idealnym partnerem w tak ekstremalnych warunkach stwierdził po zakończeniu ostatniego etapu Aleš Loprais.
Przejeżdżając przez jedną wydmę za drugą, trasa Dakaru podkreśliła wszystkie zalety silników CURSOR 13, zaprojektowanych w celu zapewnienia najwyższego poziomu mocy, wydajności, niezawodności i trwałości w najtrudniejszych zastosowaniach. Nawet w przypadku codziennych wyzwań stanowią one najlepsze rozwiązanie dla długodystansowych i ciężkich samochodów ciężarowych o masie całkowitej powyżej 16 ton, dzięki najlepszym w swojej klasie osiągom i reakcji przejściowej przy niskim zużyciu paliwa. Opatentowana przez FPT Industrial technologia HI-eSCR - rozwiązanie bez EGR - zapewnia niski całkowity koszt posiadania (TCO), również dzięki filtrowi DPF z pasywną regeneracją i najlepszymi w swojej klasie interwałami wymiany oleju do 150 000 km.

Czyszczenie filtra DPF przy przebiegu do 600 000 km i zmniejszone zużycie oleju zapewniają znaczące korzyści pod względem czasu sprawności i obniżonych kosztów.

Źródło: Iveco Poland
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transpolisa.pl


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels