Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Były podwozia, jest i ciągnik – zasięg do 600 km przy pełnym załadunku

Utworzona: 2025-06-14


Nowy ciągnik siodłowy o napędzie elektrycznym IVECO S-eWay oferuje zasięg do 600 km, zapewniając wydajną, bezemisyjną alternatywę dla transportu długodystansowego i regionalnego. Zaawansowana technologia akumulatorów LFP gwarantuje 603 kWh pojemności energetycznej brutto, gdzie aż 97% jest energią użyteczną. Dostawy nowego ciągnika rozpoczną się w 2026 roku.

Po ubiegłorocznej premierze podwozi ciężarowych o napędzie elektrycznym, IVECO stawia kolejny krok w kierunku zeroemisyjnego transportu, prezentując ciągnik siodłowy S-eWay – pojazd bateryjny (BEV) gamy ciężkiej, stworzony z myślą o realizacji zadań w transporcie długodystansowym i regionalnym. Kluczowym elementem układu napędowego jest zaawansowany system akumulatorów LFP, oferujący nie tylko dużą pojemność energii, lecz także rekordową trwałość.

Wydajność bez kompromisów

Pojazd oferuje zasięg do 600 km na jednym ładowaniu przy pełnym załadunku. Kluczowym komponentem jest elektryczna oś napędowa eAxle opracowana przez FPT Industrial, która przy bardzo zwartej budowie oferuje ciągłą moc 480 kW, przekazywaną bezpośrednio na koła, co eliminuje straty energii typowe dla konwencjonalnych układów przeniesienia napędu. Układ napędowy 4x2 z pełnym zawieszeniem pneumatycznym gwarantuje wysoki komfort jazdy i precyzyjne prowadzenie. Dzięki elastycznej architekturze elektrycznej możliwe jest również wyposażenie pojazdu w ePTO, co umożliwia bezemisyjny napęd urządzeń peryferyjnych, np. agregatów chłodniczych.

Akumulatory nowej generacji

Ciężarówka wyposażona jest w trzy poprzeczne moduły akumulatorów LFP, które łącznie oferują 603 kWh pojemności zainstalowanej, z 97% energii użytecznej – to jeden z najwyższych wyników w segmencie pojazdów ciężkich. Czas ładowania od 20% do 80% SoC przy użyciu szybkiej ładowarki 350 kW DC wynosi zaledwie 60 minut, co zapewnia dużą elastyczność operacyjną. System zarządzania temperaturą gwarantuje niezawodne działanie w ekstremalnych warunkach – od -30°C do +45°C. Akumulatory zostały zaprojektowane z myślą o trwałości do 12 lat i utrzymaniu 70% pierwotnej pojemności, a marka oferuje wiodące na rynku warunki gwarancyjne – do 10 lat lub 1,2 mln km.

Łączy wydajność i komfort

Elektryczny ciągnik wyposażony jest w wydłużoną kabinę AeroCab, która oferuje bardzo dobre właściwości aerodynamiczne, przy jednoczesnym zachowaniu kompatybilności z obecnymi naczepami i promieniem skrętu. Oś przednia o nośności 9 ton i rozstaw osi 3932 mm umożliwiają optymalizację konfiguracji elementów podwozia i rozkładu nacisków na osie, zapewniając maksimum miejsca na moduły akumulatorów – w efekcie uzyskano równowagę między zasięgiem a manewrowością.

Wnętrze kabiny oferuje ten sam poziom komfortu, układ i jakość wykończenia co wersje S-Way o napędzie konwencjonalnym. Zestaw wskaźników HMI, wzbogacony o funkcje przeznaczone dla napędu elektrycznego, prezentuje w czasie rzeczywistym dane dotyczące zużycia energii i parametrów jazdy, wspierając kierowców w efektywnym zarządzaniu trasą.

Ekosystem usług – wsparcie w transformacji

Samochód jest w pełni zintegrowany z ekosystemem usług marki IVECO, zaprojektowanym z myślą o kompleksowym wsparciu wszystkich aspektów eksploatacji pojazdów z napędem elektrycznym. Stworzony specjalnie pod kątem potrzeb elektromobilności, ułatwia menedżerom flot i kierowcom bezpieczne i efektywne przejście na napędy zeroemisyjne – przy wsparciu sieci serwisowej marki.

Ciągnik korzysta z rozbudowanego i stale rozwijanego portfolio usług IVECO – od rozwiązań Uptime, poprzez portal IVECO ON dla zarządzających flotami, aż po aplikację Easy App dla kierowców. Wraz z wprowadzeniem nowego S-eWay, marka poszerza swoje portfolio o usługę Smart Routing oferowaną w standardzie i wykorzystującą system Infotainment z 10-calowym wyświetlaczem i łącznością on-line, który pozwala kierowcy na precyzyjne i elastyczne planowanie tras. Przeprojektowana aplikacja Easy App oferuje intuicyjny interfejs, który zapewnia kierowcom szybki dostęp do wszystkich kluczowych informacji – zarówno na pokładzie pojazdu, jak i poza nim. Oparta na rzeczywistych doświadczeniach użytkowników, nowa wersja aplikacji skupia się na potrzebach kierowcy.

Marka wprowadza także kompletną ofertę usług dedykowanych elektromobilności, obejmującą m.in. nowe pakiety eCharge, które upraszczają proces ładowania pojazdów dzięki inteligentnym, interoperacyjnym rozwiązaniom, zapewniającym bezproblemową integrację z infrastrukturą ładowania.

Źródło: IVECO
Do ulubionych

Komentarze (2)

~pks poland
7 dni temu
Primo1... 600km bez jazdy w korkach, primo2... komu po 4 lub 5 latach sprzedaż to dziadostwo jak bateria straci już swoje parametry?
~Bolek
7 dni temu
secundo, co ciebie cudze problemy i jakieś sprzedaże?
Postawi przewoźnik w ogródku i żonka kwiatki posadzi.
Zobacz cały wątek
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels