Eurocargo jest obecne na rynku przez ostatnie trzy dekady niezmiennie utrzymując atrakcyjność i konkurencyjność, jednocześnie nie zmieniając swojego fundamentalnego podejścia i filozofii. Także w najnowszej wersji główną cechą charakterystyczną Eurocargo jest wszechstronność, która pozwala modelowi z powodzeniem spełnić niezwykle szeroki zakres zastosowań, jednocześnie szczycąc się jeszcze bardziej eleganckim stylem i poszerzając zakres funkcji
czytamy w komentarzu przygotowanym przez jury.
Eurocargo, oferowane w segmencie od 7,2-16 t DMC, jest produkowane od 1991 roku w fabryce w Brescii, gdzie powstają wszystkie wersje modelu. Auto w najnowszej odsłonie charakteruzują m.in. przeprojektowany cyfrowy kokpit, nowe systemy wsparcia kierowcy ADAS czy usługi cyfrowe oparte na zaawansowanym module łączności. To jedyny pojazd w segmencie 12-18 ton, który oferuje napęd na gaz ziemny operatorom poszukującym rozwiązań zmniejszających emisję. Silnik Tector 7 CNG o pojemności 6,7 l jest dostępny w trzech wersjach mocy maksymalnej: 220; 250 i 280 KM. Eurocargo oferuje najlepsze w swojej klasie zużycie paliwa, co oznacza redukcję emisji CO2 do 10%.
Źródło: IVECO