W przypadku Scanii ubiegłoroczna sprzedaż wzrosłą w stosunku do roku 2023, co było spowodowane głównie utrzymującą się dobrą sytuacją rynkową w Ameryce Południowej.
Tymczasem słaba sytuacja rynkowa w Europie, szczególnie w Niemczech, oraz zmiana modelu w ciągu roku wpłynęły na spadek sprzedaży jednostkowej pojazdów marki MAN. Bardziej rygorystyczne wymogi regulacyjne dotyczące systemów oprogramowania pojazdów w regionie UE27+3 doprowadziły do opóźnień w sprzedaży jednostkowej autobusów.
Na słabnącym rynku samochodów ciężarowych w Ameryce Północnej, marka International (dawniej Navistar) odnotowała niewielki wzrost sprzedaży jednostkowej rok do roku, głównie dzięki dużemu popytowi na pojazdy o średniej ładowności. Nowy układ napędowy S13, oparty na 13-litrowym silniku Common Base Engine (CBE), cieszył się dużym zainteresowaniem klientów przez cały rok. Po opóźnionym wprowadzeniu na rynek nowego modelu autobusu szkolnego, w ciągu roku wzrosła też sprzedaż autobusów.
Na tle pozytywnego rozwoju gospodarczego w Brazylii, Volkswagen Truck & Bus odnotował solidny wzrost sprzedaży zarówno samochodów ciężarowych, jak i autobusów.
Źródło: Traton
Utworzona: 2025-01-24