Ciężarówki biorą udział w 15. procentach śmiertelnych wypadków drogowych, a ruch miejski może być wyzwaniem nawet dla najbardziej doświadczonego kierowcy ciężarowego. W Volvo Trucks nieustannie pracujemy nad poprawą bezpieczeństwa naszych pojazdów, aby chronić zarówno kierowcę, jak i innych użytkowników dróg. Ten system bezpieczeństwa, mający na celu ochronę rowerzystów w środowisku miejskim, stanowi jedną z naszych najnowszych innowacji, która przybliży nas o krok do naszej długoterminowej wizji zerowej liczby wypadków z udziałem pojazdów ciężarowych Volvo mówi Anna Wrige Berling, Dyrektor ds. Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Produktów w Volvo Trucks.System aktywnego wspomagania unikania kolizji bocznych będzie dostępny do zamówienia dla klientów od listopada 2024 r. w modelach Volvo FH, FM i FMX na wszystkich rynkach na całym świecie.
System hamowania awaryjnego nowej generacji — kilka lat przed przepisami
Drugim systemem jest system ostrzegania przed kolizją nowej generacji z hamulcem awaryjnym firmy Volvo Trucks. System ten został wprowadzony po raz pierwszy w 2012 r. i od tego czasu jest stale udoskonalany. Wykorzystuje zarówno kamerę, jak i czujniki radarowe do monitorowania ruchu przed ciężarówką, a jeśli wykryje ryzyko kolizji, system jest zaprojektowany tak, aby ostrzec kierowcę, a w razie potrzeby automatycznie zahamować, aby uniknąć kolizji lub ją złagodzić.Dzięki najnowszym udoskonaleniom system ten może wykrywać, ostrzegać i hamować nie tylko inne pojazdy, ale także pieszych i rowerzystów. Został certyfikowany zgodnie z nowymi, bardziej rygorystycznymi przepisami europejskimi dotyczącymi zaawansowanych systemów hamowania awaryjnego, które nie wejdą w życie przed 2028 r. Ponadto system Volvo Trucks przewyższa nawet nadchodzące przepisy pod względem sytuacji drogowych, które ma obejmować.
Cieszymy się, że wymagania prawne są wdrażane zgodnie z naszą wizją zerowej liczby wypadków. Jednak w Volvo nie będziemy czekać na przepisy – będziemy nadal wprowadzać innowacje i przekraczać wymagania prawne dzięki nowym funkcjom, aby wspierać nasze ambitne cele mówi Anna Wrige Berling.Ten system automatycznego hamowania jest standardowym wyposażeniem w Europie we wszystkich ciężarówkach serii FH, FM i FMX od 2025 r. i jest dostępny jako opcja na całym świecie.
Źródło: Volvo Trucks