Aby uczcić 25 lecie Szkoły Jazdy Racjonalnej i uczynić tą rocznicę jeszcze bardziej wyjątkową, oprócz nowoczesnego zestawu Szkoły Jazdy wykorzystującego Renault Trucks T High 480 Turbo Compound, dziennikarze mogli cofnąć się w czasie i spróbować swych sił za kierownicą... legendarnego Renault Magnum 460 DXi wyposażonego w ręczną, 16-biegową skrzynię przełożeń! Chociaż w tych pojazdach stosowano skrzynie zautomatyzowane, jednak celem Instruktorów Szkoły Jazdy była prezentacja postępu, który dokonał się w produkcie przez ostatnie kilkanaście lat. I tu szybko nasunął się taki wniosek, że racjonalna jazda ciężarówką wyposażoną w 16-biegową, ręczną skrzynię wymaga od Kierowcy zdecydowanie więcej uwagi i wysiłku w porównaniu do współczesnego rozwiązania z nową generacją Optidrivera wspomaganego tempomatem topograficznym Optivision.
Tempomat adaptacyjny i topograficzny działający od zerowej prędkości, utrzymujący odległość w korkach i doskonale wykorzystujący topografię trasy zwalnia kierowcę z ogromnej ilości pracy ukierunkowanej na możliwie wydajną i racjonalną jazdę. Krótki test zużycia paliwa przeprowadzony na trasie Konkursu Optifuel w Rzgowie potwierdził, że przepaść paliwowa pomiędzy Magnum a T High 480 TC jest ogromna i to pomimo mniejszego o 9 ton ładunku na naczepie tego pierwszego!
Spotkanie było również okazją do przeprowadzenia warsztatu dedykowanego telematyce Optifleet. , Manager Wsparcia Paliwowego Renault Trucks Polska, zaprezentował możliwości systemu ukierunkowane na uzyskanie oszczędności płynących ze wsparcia paliwowego możliwego do zaoferowania Kierowcom i Spedytorom w firmie.
Uważne śledzenie i analiza już kilku podstawowych parametrów we flocie o wielkości zaledwie 10-ciu pojazdów dalekobieżnych może potencjalnie przynieść ogromne zyski. Warto wspomnieć, że do prezentowanego wyniku należy doliczyć korzyści płynące z wydłużenia okresów między naprawami i obsługą pojazdów, wymianą ogumienia i wielu innych! podkreślił Łukasz Kurcbard.Źródło: Renault Trucks