Incydenty z udziałem dużych pojazdów, takich jak ciężarówki, mają znacznie większe szanse skończyć się tragicznie niż te z udziałem samochodu osobowego. Wiele kolizji między rowerzystami a ciężarówkami zachodzi z powodu ograniczonej widoczności z kabiny kierowcy. Radar Predict wspiera widoczność kierowcy ciężarówki za pomocą jednostki radarowej, która jest montowana z boku pojazdu, aby zapewnić pełne pokrycie boczne, obejmujące jednostkę naczepy. Tryb wykrywania naczepy wykryje, czy pojazd jest wyposażony w nią, uniemożliwiając fałszywe alarmy spowodowane ruchem przegubowym. Kierowca jest ostrzegany tylko wtedy, gdy rowerzysta wjeżdża w strefę wykrywania i stanowi potencjalne ryzyko kolizji. System emituje zróżnicowane alarmy wizualne i dźwiękowe w zależności od prawdopodobieństwa wystąpienia kolizji, dostarczając początkowego powiadomienia po wykryciu i eskalując do bardziej pilnego ostrzeżenia, jeśli przewiduje bliską kolizję.
Radar Predict został specjalnie zaprojektowany, aby rozwiązać problemy związane z występowaniem martwych stref wokół ciężarówek podczas wykonywania manewrów. System zapewnia pełne pokrycie boku pojazdu, obejmując naczepę i znacznie redukuje występowanie fałszywych alarmów dla kierowców, ponieważ aktywuje się tylko w przypadku prawdopodobnej kolizji. Dodatkowo, Radar Predict aktywuje się automatycznie podczas skręcania pojazdu, więc kierowca nie musi wybierać kierunkowskazu powiedział Eryk Biskupski, Dyrektor Zarządzający w firmie Brigade Electronics Polska.
Źródło i zdjęcie: Brigade Electronics Polska
grafika główna Volvo Trucks