Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Mniej ofiar dzięki nowemu systemowi bezpieczeństwa ze sztuczną inteligencją?

Utworzona: 2022-08-25


Asystent skręcania pod bezpiecznym kątem CarEYE® firmy EYYES GmbH, znajdujący się w ofercie Brigade GmbH w Niemczech, był testowany w tym kraju przez ich długoletniego partnera, Geier & Söhne Transportgesellschaft mbH.

Firma Geier & Söhne Transportgesellschaft mbH zamontowała urządzenie, wykorzystujące technologię sztucznej inteligencji (AI) do rozpoznawania pieszych, rowerzystów lub obiektów w jednym ze swoich pojazdów Mercedes Actros.

Jak to działa?

Sztuczna inteligencja systemu precyzyjnie ocenia obrazy z kamer zamontowanych w pojeździe i jest w stanie obliczyć przyszły przebieg ruchu osób lub obiektów w pobliżu. Wykorzystując te dane system niezawodnie i precyzyjnie ostrzega kierowcę w czasie rzeczywistym o możliwej kolizji, zanim do niej dojdzie. Ostrzeżenia są emitowane aktywnie za pomocą sygnału akustycznego i wizualnego w formie czerwonego światła ostrzegawczego, jeśli ludzie lub obiekty są zagrożone kolizją, lub pasywnie za pomocą żółtego światła ostrzegawczego, jeśli na przykład ludzie lub obiekty oddalają się od strefy zagrożenia. Takie rozwiązanie drastycznie zmniejsza liczbę fałszywych alarmów.

Dokładność sztucznej inteligencji CarEYE® sprawia, że fałszywe ostrzeżenia są niezwykle rzadkie, zapewniając kierowcy absolutny spokój ducha, że może manewrować pojazdem z najwyższym bezpieczeństwem. System jest w stanie rozróżniać samochody osobowe, samochody ciężarowe, osoby, rowery i obiekty nieruchome, takie jak drzewa czy słupki. Następnie obliczany jest ruch i oczekiwany kierunek, dzięki czemu system jest wyjątkowo niezawodny powiedział Eryk Biskupski, dyrektor naczelny Brigade Electronics Polska.

Cechy i zalety asystenta skręcania pod bezpiecznym kątem CarEYE®:

🔸 System nadaje się do pojazdów użytkowych, w tym autobusów oraz pojazdów specjalnych i ratowniczych.
🔸 Możliwość doposażenia istniejących pojazdów.
🔸 Minimalizowanie fałszywych alarmów dzięki sztucznej inteligencji.
🔸 Rozszerzony obszar nadzoru martwych stref o długości do 10 m i szerokości 4 m.
🔸 Wykrywanie rowerów w drugim rzędzie za zaparkowanymi samochodami zgodnie ze specyfikacją UN ECE R151.
🔸 Strategia czerwonych i żółtych ostrzeżeń, zgodnie ze specyfikacją UNECE R151 (system informowania o martwej strefie).
🔸 W pełni sprawdza się przy słabym oświetleniu (oświetlenie otoczenia od 2 do 20 luksów) i w trudnych warunkach atmosferycznych.
🔸 System jest aktywowany podczas jazdy na wprost i aktywowania prawego kierunkowskazu, podczas pokonywania zakrętów lub aktywowania prawego kierunkowskazu, lub podczas skręcania bez włączonego kierunkowskazu.
🔸 System jest dostępny w wersjach z kierownicą po prawej lub lewej stronie.
🔸 Obiekty w obszarze niebezpiecznym są klasyfikowane według typu.
🔸 Funkcja autodiagnostyki: urządzenie zgłasza czy działa, czy nie.
🔸 Możliwość aktualizacji oprogramowania według potrzeb.
🔸 Opracowane w zrównoważony sposób w Austrii i Niemczech oraz posiada wszelkie wymagane certyfikaty jakości, jak również ocenę niemieckiego auto klubu ADAC.

W 2021 roku na polskich drogach w wyniku kolizji drogowych zginęło 168 rowerzystów. Jednej trzeciej tych wypadków można było zapobiec dzięki asystentowi skręcania, takiemu jak CarEYE®. To sprawia, że technologia ta ma kluczowe znaczenie dla poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg i ratowania życia dodał Eryk.
Źródło: Brigade Electronics
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE