Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Firmowe portfolio z eksperymentalną ciężarówką na czele

Utworzona: 2023-11-14


Podczas 17. edycji targów Solutrans, które odbędą się w centrum wystawienniczym Lyon-Eurexpo od 21 do 25 listopada br. Renault Trucks zaprezentuje swoje rozwiązania dla transportu niskoemisyjnego.

Rozwiązania reprezentują trzy filary firmowej strategii redukcji emisji CO2, w tym produkcję samochodów ciężarowych o stale poprawiającej się efektywności energetycznej; dostarczanie elektrycznych pojazdów zapewniających bezemisyjny transport w trakcie użytkowania, jak również wydłużanie żywotności pojazdów w ramach gospodarki o obiegu zamkniętym oraz praca nad rozwiązaniami w zakresie w 100% bezemisyjnej logistyki ostatniej mili. W hali 4, producent zaprezentuje 10 pojazdów na stoisku, podzielonym na 4 sekcje tematyczne: elektromobilność, mobilność miejska, efektywność energetyczna, gospodarka o obiegu zamkniętym.

Elektromobilność, mobilność miejska

Obecnie francuski producent oferuje pełną gamę pojazdów z panędem elektrycznym, począwszy od rowerów towarowych o udźwigu do 650 kg po ciągniki o dmc do 44 ton i ciężarówki do robót miejskich. Goście targowi będą mieli okazję zobaczyć zupełnie nowe modele E-Tech T i C z nowym logo marki, przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego, których seryjna produkcja rozpocznie się w listopadzie w fabryce Renault Trucks w Bourg-en-Bresse (Ain, Auvergne-Rhône-Alpes). Oprócz nich na wystawie zaprezentowane zostanie model E-Tech D z nową stylistyką przodu. Ten pojazd klasy średniej zostanie wyposażony w nowe funkcje poprawiające bezpieczeństwo na obszarach miejskich, zarówno dla kierowców, jak i innych użytkowników dróg. Kolejną kategorię stanowią elektryczne pojazdy dostawcze. Jednym z nich będzie furgon E-Tech Trafic, z zabudową chłodniczą, natomiast drugi pojazd użytkowy zostanie zaprezentowany podczas tradycyjnej konferencji prasowej w środę 22 listopada. Gamę pojazdów miejskich będą też reprezentować dwa elektryczne rowery towarowe Kleuster Freegônes. Jeden będzie wyposażony w suchą ładownię o udźwigu 300 kg i pojemności użytkowej 2m3, natomiast drugi będzie przeznaczony do przewozu posiłków. Te ekonomiczne trójkołowce ze wspomaganiem elektrycznym są obecnie montowane w zakładzie produkcyjnym Renault Trucks w Vénissieux (Rhône, Auvergne-Rhône-Alpes) i dystrybuowane za pośrednictwem firmowej sieci.

Efektywność energetyczna

Producent dąży do ciągłej poprawy efektywności energetycznej swoich pojazdów, aby zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych. Ilustracją tych wysiłków będzie model T DE z silnikiem o pojemności 13 litrów i mocy 480 KM. Ten model na rok 2024 korzysta z najnowszych udoskonaleń w segmencie pojazdów do ciężkich zastosowań. Zoptymalizowano wyposażenie kabin, aby poprawić komfort i ergonomię, a także wyposażono pojazdy w zaawansowaną technologię wspomagania kierowcy. Ciężarówki Renault Trucks mogą być zasilane paliwem B100, zarówno wyłącznie jak i z możliwością używania innego paliwa. B100 to zrównoważone paliwo alternatywne, które zmniejsza emisję CO2 o co najmniej 60%, oraz cząstek stałych nawet o 80%. Jest to paliwo w 100% odnawialne, które pozwala na uzyskania naklejki CRIT'AIR 1 „czyste powietrze” (dla opcji silnika zasilanego wyłącznie B100).

Gospodarka o obiegu zamkniętym

To kluczowy element podejścia Renault Trucks do ograniczania zużycia zasobów naturalnych i wpływu pojazdów ciężarowych na środowisko. W ramach programu producent oferuje używane samochody ciężarowe po gruntownej regeneracji. Celem tego programu jest wydłużenie żywotności pojazdów ciężarowych zamiast ich wymiany na nowe. Po 3-4 latach użytkowania pojazdy poddawane są renowacji i ich oprogramowanie jest aktualizowane. Po zakończeniu procesu zregenerowane ciężarówki wracają do właścicieli na kolejne trzy lata eksploatacji. Producent zaprezentuje także nową serię używanych pojazdów specjalistycznych, Renault Trucks T Red.

Oxygen

Na targach Solutrans nastąpi publiczna premiera eksperymentalnej elektrycznej 16-tonowej ciężarówki Oxygen, opracowanej we współpracy z firmą Geodis oraz 17 innymi partnerami z myślą o potrzebach logistyki miejskiej. Pojazd spełnia wszystkie wymagania w zakresie dostaw miejskich, nie wytwarza zanieczyszczeń ani hałasu oraz poprawia bezpieczeństwo czynne i bierne.


Źródło: Renault Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LESZEK Transport i Spedycja Daniel Leszek


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels