eActros 600
Nowa stylistyka kształtu kabiny nowego modelu zrywa ze znajomym wyglądem serii Actros, wykorzystując elementy konstrukcyjne prototypu koncepcyjnego zaprezentowanego na targach IAA. Zmodernizowano także wnętrze. Seryjną wersję tego modelu zasilają trzy akumulatory o łącznej mocy zainstalowanej ponad 600 kW, a dwa silniki elektryczne umieszczone w nowej osi elektrycznej generują ciągłą moc wyjściową 400 kW i moc szczytową 600 kW. Duża pojemność akumulatorów umożliwi przejechanie 500 km bez dodatkowego ładowania. Oprócz ciągnika siodłowego, po rynkowej premierze Mercedes-Benz Trucks będzie produkować także sztywne warianty. eActros 600 został zaprojektowany w taki sposób, aby spełniał te same wymagania dotyczące trwałości i komponentów, co porównywalny konwencjonalny Actros do transportu długodystansowego. Przewidziany przebieg to 1,2 mln km w ciągu 10 lat eksploatacji. W nowym modelu zastosowano akumulatory z technologią ogniw litowo-żelazowo-fosforanowych (LFP). Charakteryzują się one w szczególności długą żywotnością i wysokim poziomem energii użytkowej. Akumulatory można ładować w standardzie CCS prądem o mocy do 400 kW, jak również korzystając z ładowarek megawatowych (MCS).
Źródło: Daimler Truck