Jednym ze strategicznych punktów naszych działań na rzecz ochrony środowiska jest elektryfikacja floty. Tylko do końca 2023 roku DHL Parcel będzie miał w swojej flocie blisko 500 ekopojazdów. Prowadzone przez nas testy wskazują, że samochody elektryczne świetnie sprawdzają się w codziennej pracy kurierów. Poza mniejszym oddziaływaniem na środowisko nasi pracownicy cenią sobie komfort jazdy, ciszę w kabinie, możliwość bezpłatnego zatrzymywania się w strefach płatnego parkowania czy poruszanie się po centrach miast na co dzień zamkniętych dla samochodów spalinowych. Współpraca z zaufanym partnerem, takim jak Ford to kolejny krok do realizacji naszego zdeklarowanego celu, jakim jest osiągnięcie neutralności CO2
skomentował Arkadiusz Stasiak, wiceprezes ds. operacyjnych w DHL Parcel.

Przestrzeń ładunkowa ma pojemność do 15,1 m3, a dzięki przeprojektowanemu wielowahaczowemu zawieszeniu tylnemu samochód może przewozić do 1630 kg ładunku. Standardowe wyposażenie pojazdu obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, podgrzewane fotele, przednie i tylne czujniki parkowania, a także system SYNC4 z 12-calowym dotykowym ekranem oraz bezprzewodowymi aktualizacjami over-the-air. Wśród dostępnych w standardzie systemów bezpieczeństwa znajdują się Collision Mitigation System (wspomaga kierowcę w unikaniu lub zmniejszaniu skutków kolizji z poprzedzającymi pojazdami, pieszymi lub rowerzystami) czy Driver Alert (monitorowanie koncentracji kierowcy).
Dążenie klienta do bezemisyjnej działalności jest zgodne z naszymi celami, które określiliśmy i pracujemy nad ich spełnieniem każdego dnia. Wkrótce do naszej oferty dołączy także elektryczny Transit Custom, a także E-Transit Courier, dzięki czemu będziemy w stanie zaoferować klientom biznesowym kompletną ofertę elektrycznych samochodów dostawczych
powiedział Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.

Transakcję obsługuje dealer Bemo Motors w Poznaniu, a finansującym jest Arval Service Lease Polska.
Elektryczne samochody użytkowe błyskawicznie zyskują na popularności – obecnie stanowią już prawie połowę wynajmowanych przez nas pojazdów EV. Jak pokazują dane z tegorocznego „Barometru Flotowego”, niemal co piąta firma w Polsce użytkująca auta służbowe zamierza w ciągu trzech lat zacząć korzystać z elektrycznych pojazdów dostawczych. DHL Parcel tę zieloną zmianę zaczął już kilka lat temu i realizuje ją konsekwentnie, sięgając po różne formy zrównoważonej mobilności. Bardzo cieszymy się, że możemy towarzyszyć firmie w transformacji energetycznej i wspierać ją w realizacji strategii GoGreen, dostarczając nie tylko samochody, ale też rowery elektryczne
podkreśliła Agnieszka Gołaszewska, Commercial Director w Arval Service Lease Polska.
Źródła: Ford Polska, YouTube