Zelektryfikowane rozwiązania to największa transformacja w historii transportu. W 2023 roku proces ten faktycznie nabiera rozpędu, czego przykładem jest inwestycja w nową linię montażową baterii o wartości 1,5 miliarda koron szwedzkich. Postawiliśmy sobie za cel przewodzenie zmianie w kierunku przejścia na zrównoważony system transportowy. Uruchomienie linii montażowej baterii zapewnia nam jeden z kluczowych czynników umożliwiających przyspieszenie elektryfikacji
podkreśla Christian Levin, prezes i dyrektor generalny Scania i Grupy TRATON.

W kwietniu tego roku firmy Scania i Northvolt zaprezentowały wspólnie opracowane ogniwo akumulatorowe, zaprojektowane z myślą o ciężkim transporcie. Odznacza się ponadprzeciętną wydajnością i wyjątkowo niskim śladem węglowym. Ogniwa produkowane są w fabryce Northvolt ETT w północnej Szwecji, a od 5 września są montowane w pakiety w nowym zakładzie o powierzchni 18 tys. m2 w Södertälje. Pozwoli to na rozpoczęcie seryjnej produkcji elektrycznych ciężarówek Scania przeznaczonych do transportu regionalnego.
Ulokowanie zakładu montażowego w sąsiedztwie linii podwozi w Södertälje, którą latem tego roku przeprojektowano pod kątem seryjnej produkcji pojazdów elektrycznych, pozwoliło na stworzenie warunków do szybkiego i wydajnego przepływu produkcji. Przy montażu baterii zatrudnionych będzie 550 pracowników, a cały proces jest wysoce zautomatyzowany – od przyjęcia towaru przez produkcję po dostawę gotowych wyrobów.

Status premium oznacza, że dostarczamy rozwiązania, które są zarówno najwyższej jakości, jak i przyjazne dla środowiska. Ogniwo montowane obecnie w moduły i pakiety jest tego doskonałym przykładem – może zasilać pojazdy przez 1,5 mln km, co odpowiada okresowi ich eksploatacji. Możliwość przewodzenia zmianie w kierunku zrównoważonego systemu transportowego wspólnie z naszymi partnerami i klientami to ogromny przywilejŹródło: Scania
zapewnia Marcus Holm, dyrektor ds. produkcji i logistyki w firmie Scania.