Zadania elektrycznego ciągnika
Nowy elektryczny pojazd we flocie Schavemaker to Scania 45R o mocy ciągłej 450 kW (612 KM). Maszyna elektryczna napędzająca ciągnik siodłowy składa się z trzech silników elektrycznych połączonych z sześciobiegową automatyczną skrzynią biegów. Do jej zasilania wykorzystywany jest zespół akumulatorów trakcyjnych o całkowitej pojemności 624 kWh.Elektryczna Scania będzie użytkowana na odcinku pomiędzy miejscami załadunku u klienta Schavemaker w okolicy Kalisza oraz Leszna, a terminalem firmy w Polsce. Planowana długość trasy pojazdu to ok. 270 km w celu odebrania załadowanych kontenerów i przywiezienia ich na terminal firmy Schavemaker w Kątach Wrocławskich. Po każdym „kółku” pojazd będzie ładowany przez ok. 50 minut przy użyciu szybkiej ładowarki. Co drugi przejazd nastąpi wymiana kierowców. Dzięki właściwemu zaplanowaniu pracy oraz wykorzystaniu atrybutów ciągnika Scania 45R, pojazd pokona tę trasę cztery razy na dobę komentuje Michał Kubalok, kierownik oddziału Schavemaker Intermodal Sp. z o.o.
Możliwości specyfikacji
Elektryczne pojazdy Scania do tras regionalnych mogą być dostarczane zarówno z kabiną R, jak i S, co zapewnia kierowcy najwyższy komfort jazdy na rynku. Wśród dostępnych konfiguracji znajdziemy trzy- i dwuosiowe podwozia oraz ciągniki siodłowe przystosowane do realizacji zadań transportowych z dopuszczalną masą całkowitą wynoszącą 64 tony. Maksymalna moc ładowania regionalnych ciężarówek elektrycznych producenta wynosi 375 kW, co pozwala na znaczące skrócenie czasu potrzebnego na uzupełnienie energii. W połączeniu z ładowarką odpowiedniej mocy oznacza to, że godzina ładowania może zwiększyć zasięg o 270-300 km. Systemy transportowe oparte na takim tandemie są jednymi z najbardziej wydajnych, dzięki bezprecedensowej dyspozycyjności pojazdu. Zasięg pojazdów różni się w zależności od masy, konfiguracji oraz topografii terenu, ale 40-tonowy zestaw może pokonać do 440 km na jednym ładowaniu.Jesteśmy dumni i szczęśliwi, że pierwszy w Polsce elektryczny ciągnik Scania dołączył właśnie do floty Schavemaker. Współpracujemy od wielu lat, to partnerstwo oparte na zaufaniu, innowacyjności i wspólnych wartościach. Jestem przekonany, że ta elektryczna ciężarówka przyniesie wymierne korzyści nie tylko Schavemaker, ale również całej branży transportowej. Nasze firmy zawsze były na czele wprowadzenia nowych, bardziej zrównoważonych i efektywnych rozwiązań transportowych komentuje Pawel Kurzawa, dyrektor ds. elektromobilności w Scania Polska S.A.Elektryczne rozwiązania transportowe Scania łączą klasyczne wartości marki, takie jak modułowość, zrównoważony rozwój oraz optymalna ekonomika eksploatacji.
Partnerstwo na rzecz zrównoważonego transportu
Schavemaker to rodzinna firma logistyczna założona w 1967 roku w Holandii. Od 20 lat obecny również na polskim rynku. W grupie wykorzystywanych jest 110 pojazdów marki Scania, z tego 60 w Polsce. Współpraca pomiędzy firmami trwa nieprzerwanie od lat 70-tych.Tworzymy rozwiązania transportowe przyjazne środowisku dla lepszego jutra kolejnych pokoleń. Zrównoważony rozwój jest kluczowym elementem naszej strategii biznesowej, a wprowadzenie do użytku w Polsce ciągnika elektrycznego to kolejny krok w kierunku ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko, przy zachowaniu najwyższej wydajności i niezawodności usług. To, że jako pierwsza firma w Polsce inwestujemy w elektryczny ciągnik Scania, nie jest przypadkowe. Decyzję tę poprzedziło wiele testów, analiz i spotkań z naszym klientem, który wspiera realizację tego projektu. Zmniejszanie wpływu naszych transportów na środowisko jest procesem ciągłym w naszej strategii zrównoważonego rozwoju. Oprócz transportu nasza firma koncentruje się na zwiększeniu wykorzystania zielonej energii w naszych budynkach poprzez instalację pomp grzewczych i paneli słonecznych komentuje Rico Schavemaker, prezes spółek Schavemaker Group.
Źródło: Scania w Polsce