Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Scania pokazuje przyszłość ciężkiego transportu - BAUMA 2025

Utworzona: 2025-04-08


Podczas targów BAUMA 2025 Scania przedstawia zrównoważone rozwiązania dla budownictwa i przemysłu wydobywczego, prezentując pojazdy elektryczne, hybrydowe i zasilanie gazem. Odwiedzający mogą zobaczyć gamę paliwooszczędnych silników, wytrzymałych pojazdów ciężarowych i zintegrowanych z nimi usług cyfrowych przeznaczonych dla obu branż.

Na tegorocznych targach BAUMA, które potrwają do 13 kwietnia, Scania przedstawia szeroką ofertę rozwiązań dla budownictwa i przemysłu wydobywczego. Firma stawia na moc, wydajność i zrównoważone podejście, będące odpowiedzią na zmieniające się wyzwania obu branż.  Osoby odwiedzające stoisko szwedzkiego producenta (nr 120 w hali B4) mogą zobaczyć kompleksową gamę elektrycznych układów napędowych, silników na gaz i spalinowych (ICE). Firma zapewnia klientom elastyczność w wyborze rozwiązania najlepiej odpowiadającego ich potrzebom. 

Jednym z prezentowanych pojazdów jest elektryczna wywrotka Scania BEV XT z wózkiem napędowym typu tandem, zaprojektowaną z myślą o maksymalnej przyczepności, łączącą wysoką wydajność ze zrównoważonym rozwojem. Gotowa na realizację najtrudniejszych zadań, stanowi odpowiedź na wyzwania związane z ograniczaniem emisji, przed którymi stoi sektor budowlany. 

Coraz więcej przetargów na transport materiałów w ramach realizacji projektów infrastrukturalnych i budowlanych obejmuje wymagania lub zachęty dotyczące pojazdów zeroemisyjnych. Już dziś wiele europejskich miast posiada strefy zeroemisyjne, a ich liczba stale rośnie. Scania może zapewnić rozwiązania potrzebne do bezemisyjnego transportu materiałów
komentuje Stefano Fedel, wiceprezes wykonawczy ds. sprzedaży i marketingu w firmie Scania.
System opracowany w całości przez inżynierów firmy Scania łączy w sobie maszynę elektryczną, pakiet akumulatorów i silnik spalinowy do równoległej pracy hybrydowej z główną jednostką napędową, silnikiem elektrycznym, falownikiem i akumulatorami. Niski poziom hałasu w trybie elektrycznym sprawia, że rozwiązanie to idealnie sprawdza się podczas pracy w mieście i jest bardziej komfortowe dla operatorów, podczas gdy tryb hybrydowy zapewnia również, w razie potrzeby, możliwość uzyskania dodatkowej mocy i zasięgu. Maszyna elektryczna i pakiet akumulatorów mają swoją premierę na targach.

BAUMA jest miejscem prezentacji przykładowych niskoemisyjnych rozwiązań transportowych, takich jak napęd hybrydowy, paliwa alternatywne i paliwooszczędne silniki spalinowe. Odwiedzający mogą zobaczyć paliwooszczędne silniki przemysłowe i agregaty prądotwórcze Scania przystosowane do najtrudniejszych warunków pracy. Prezentowany jest również ciągnik siodłowy z naczepą wywrotką zasilany sprężonym biogazem (CBG), zapewniający zwiększony zasięg i niższą emisję CO2. Niewątpliwą atrakcją jest ciągnik siodłowy do transportu ciężkiego w konfiguracji 8x4/4 z legendarnym silnikiem V8, który może być zasilany uwodornionym olejem roślinnym (HVO). Pojazdom towarzyszą usługi cyfrowe z zakresu bezpieczeństwa, zarządzania flotą i obsługi prewencyjnej, które maksymalizują wydajność i dyspozycyjność środków transportu. 

Przewodzimy zmianie w kierunku zrównoważonego rozwoju, oferując wydajne i efektywne rozwiązania zeroemisyjne i niskoemisyjne, zaprojektowane z myślą o branży budowlanej i wydobywczej. Elastyczność jest bardzo ważna dla naszych klientów, dlatego mogą oni wybierać rozwiązania dostosowane do swoich potrzeb, obejmujące technologie ICE, na gaz i elektryczne – bez uszczerbku dla wytrzymałości, dyspozycyjności, czy ogólnej efektywności operacyjnej. W obliczu tego, że branże wydobywcza i budowlana przechodzą przez okres transformacji, Scania jest gotowa wspierać swoich klientów, zapewniając im odpowiednie narzędzia, które pozwolą im skutecznie stawić czoła wyzwaniom
dodaje Stefano Fedel.
Źródło: Scania
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels