Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

HVO – trzecia droga do redukcji emisji

Utworzona: 2023-07-22


Silniki Diesla wszystkich ciężarówek DAF nowej generacji są przygotwane do spalania hydrorafinowanego oleju roślinnego (HVO) – biopaliwa, które umożliwia zmniejszenie emisji dwutlenku węgla nawet o 90% licząc „od źródła do koła”, czyli w całym cyklu od powstania do opuszczenia układu wydechowego.

HVO (ang. Hydrogenated Vegetable Oil), czyli hydrorafinowany olej roślinny to wysokiej jakości paliwo wytwarzane z surowców odnawialnych – olejów roślinnych i odpadów tłuszczowych. Obecnie jest to najbardziej ekologiczne na rynku paliwo do pojazdów ciężarowych z silnikiem wysokoprężnym. Zapewnia zmniejszenie całościowej emisji CO2 („od źródła do koła”) nawet o 90% w porównaniu z olejem napędowym. W przeciwieństwie do poprzednich generacji biopaliw, HVO nie ma negatywnego wpływu na produkcję żywności.

DAF daje gwarancję, że paliwo HVO może być w 100 procentach wykorzystywane w nowych ciężarówkach tej maki bez jakiegokolwiek ich dostosowania od strony technicznej, przy jednoczesnym zachowaniu doskonałych osiągów pojazdów, a także okresów międzyobsługowych do 200 tys. km w przypadku transportu długodystansowego. Dotyczy to wszystkich modeli, od lekkiej seri LF do transportu dystrybucyjnego, przez model XD do dystrybucji i specjalistycznych zastosowań do ciężkich serii XF, XG i XG+ przeznaczonych do pracy na długich trasach.

DAF jest liderem w dążeniu do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla. W 2018 roku jako pierwsi wprowadziliśmy na rynek w pełni elektryczny pojazd ciężarowy, a w ubiegłym roku zaprezentowaliśmy nową generację pojazdów elektrycznych o zerowej emisji i zasięgu do 500 kilometrów. Przygotowujemy się również do eksploatacji nowych generacji paliw. HVO umożliwia dokonanie ogromnego skoku w zmniejszeniu emisji CO2 już dziś, a co ważniejsze całościowo – „od źródła do koła”. Byłby to ogromny krok naprzód, gdyby europejskie prawodawstwo doceniało wkład czystych paliw w zmniejszenie emisji. Nie możemy pozwolić sobie na zignorowanie możliwości zapewnienia zrównoważonego transportu drogowego. Powinno to rozszerzyć zainteresowanie na cały łańcuch – od źródła energii aż do tego, co wydostaje się z układu wydechowego – zamiast skupiać się wyłącznie na odcinku „od zbiornika do koła"
podkreśla Patrick Dean, główny inżynier DAF Trucks i członek zarządu firmy.
Źródło: DAF Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels