„Efficiency Champion” to seria stworzona również pod kątem spełniania wymagań trzeciej klasy emisji w niemieckim systemie opłat drogowych (maut). Klasa 3 to najkorzystniejsza kategoria dla pojazdów ciężarowych z konwencjonalnymi silnikami spalinowymi. Mniejsze opłaty uiszczają tylko użytkownicy samochodów hybrydowych i zeroemisyjnych (np. elektrycznych). Dzięki wiedzy i doświadczeniu, a także wykorzystaniu TOPEC – programu do konfigurowania pojazdów ciężarowych do konkretnych zastosowań – dealerzy marki DAF mogą pokazać klientowi w jaki sposób wybór konkretnych funkcji, takich jak przełożenie tylnego mostu czy wielkość zbiorników może wpłynąć na redukcję zużycia paliwa i tym samym emisję CO2.
Każdego dnia pracujemy nad tym, aby nasze ciężarówki były jeszcze bardziej wydajne. Seria „Efficiency Champion” pokazuje, jak ważne są specyfikacje pojazdów dla osiągnięcia najniższego zużycia paliwa i ograniczenia emisji CO2. Optymalna specyfikacja i rejestracja przed 1 lipca 2025 roku pozwolą skorzystać na każdym kilometrze przejechanym w ramach niemieckiego systemu maut przez następne sześć lat
mówi Bart Bosmans, członek zarządu DAF Trucks oraz dyrektor ds. marketingu i sprzedaży.

Źródło: DAF Trucks