Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Przez Austrię, Słowenię, Chorwację, Serbię i Bułgarię

Utworzona: 2023-06-20


eActros 300 przejechał około 3000 km z fabryki Mercedesa w Wörth do Aksaray w Turcji, gdzie odbędą się drogowe testy, których celem jest sprawdzenie wytrzymałości i niezawodności elektrycznej ciężarówki.

Oprócz ciągnika tę samą trasę pokonały dwie sztywne wersje eActrosa (jedna 2- a druga 3-osiowa), produkowane seryjnie od końca 2021 roku. Podczas całej trasy akumulatory wszystkich ciężarówek elektrycznych były ładowane wyłącznie w publicznie dostępnych stacjach ładowania.

W ramach przygotowań do uruchomienia seryjnej produkcji ciągnika eActros 300 jesienią, prowadzimy drogowe testy wytrzymałościowe. Jako dodatkowy sprawdzian wybraliśmy właśnie tę wymagającą trasę. Przejazd pokazał, że ciągnik elektryczny z łatwością pokonał urozmaiconą trasę przez Europę Środkową i Południowo-Wschodnią i jest gotowy do produkcji seryjnej powiedział dr Christof Weber, odpowiedzialny za test pojazdów w Mercedes-Benz Trucks.
Podczas podróży do Turcji inżynierowie skupili się na systemach bezpieczeństwa, osiągach i wytrzymałości pojazdu. W przypadku napędu elektrycznego istotną rolę odgrywa także funkcja prognozowania zasięgu, rekuperacja oraz kompatybilność ze stacjami ładowania za granicą.

Ciągnik eActros 300 może być łączony ze wszystkimi popularnymi europejskimi naczepami siodłowymi, biorąc pod uwagę maksymalną dopuszczalną długość całkowitą zestawu ciągnik/naczepa. Jest on oparty na tej samej technologii co eActros 300/400. Trzy pakiety akumulatorów, każdy o pojemności 112 kWh, zapewniają zasięg do 220 km na jednym ładowaniu. Ciągnik eActros 300 można ładować prądem zmiennym o mocy do 160 kW. Ładownie prądem stałym o natężeniu 400 A od 20 do 80% zajmuje nieco ponad godzinę. Produkcja seryjna ciągnika ma ruszyć jesienią tego roku. W zeszłym roku, w ramach serii testów, eActros pokonał już przełęcz Arlberg w Austrii. Niektóre odcinki trasy znajdowały się na wysokości ponad 1800 m n.p.m.


W podróży uczestniczyły także dwa eActrosy 300 (4x2) i jeden eActros 400 (6x2). Elektryczny model Actrosa przeznaczony do ciężkiego transportu dystrybucyjnego jest produkowany w zakładzie w Wörth od 2021 roku. W zależności od wersji, ciężarówka jest zasilana zestawem złożonym z trzech (eActros 300) lub czterech akumulatorów (eActros 400), z których każdy ma zainstalowaną moc 112 kWh. eActros 400 ma zasięg do 400 km. Jednostka napędowa ciężarówki składa się ze sztywnej osi elektrycznej wyposażonej w dwa zintegrowane silniki elektryczne oraz z dwubiegowej przekładni. Dwa chłodzone cieczą silniki zapewniają ciągłą moc wyjściową 330 kW i moc szczytową 400 kW. Dodatkowo energia odzyskana podczas hamowania jest przekazywana z powrotem do akumulatorów eActrosa i wykorzystywana do napędzania pojazdu.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
LINK Sp. z o.o.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels