Cechy charakterystyczne zaprezentowanego ciągnika to trzyosiowe podwozie, obszerna kabina (największa na rynku europejskim) oraz 15-litrowe źródło zasilania w postaci silnika PACCAR MX15, spełniającego normę Euro 6, który w rzeczywistości jest jednostką dostarczoną przez firmę Cummins (seria X15D). Silnik generuje moc maksymalną 660 KM (490 kW) i moment obrotowy o wartości 3260 Nm. Ciągnik wyposażony w to potężne źródło mocy może tworzyć zestawy drogowe o DMC 97 t. Ciężarówka jest przeznaczona wyłącznie na rynek australijski, na który trafi w przyszłym roku.
Kabina modelu XG+ 660 to przestronne i komfortowe miejsce pracy i odpoczynku dla kierowcy oraz zmiennika. Mają oni do dyspozycji m.in. wygodne, ogrzewane i wentylowane, obrotowe fotele, a duże powierzchnie przeszklone oraz obniżona linia szyby przedniej i bocznych zapewniają doskonałą widoczność z miejsca kierowcy i pasażera. Rolę lusterk bocznych pełnią kamery i wyświetlacze na słupkach wewnątrz kabiny. Wysuwany stolik w centralnym punkcie deski rozdzielczej przydaje się podczas postoju. Kabina ma kubaturę 12,5 m3 i wysokość wewnętrzną prawie 2,15 m.
Źródło i screeny: YouTube
Utworzona: 2023-05-19