Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Popatrzcie, jaki wszechstronny i pracowity!

Utworzona: 2023-05-18


Koszenie trawy na poboczach, pielęgnacja terenów zielonych, oczyszczanie dróg i ich zimowe utrzymanie – do wykonywania takich zadań potrzeba niezawodnego i mocnego nośnika narzędzi. Takiego jak Unimog produkowany od ponad 75 lat.

Dział Pojazdów Specjalnych Mercedes-Benz zaprezentuje ponad 20 egzemplarzy Unimoga z różnym wyposażeniem podczas imprezy targowej, która odbędzie się w dniach 18-20 czerwca na lotnisku Kindel niedaleko Eisenach. Wydarzenie jest określane jako największa w Europie wystawa plenerowa pojazdów użytkowych wykorzystywanych w ogrodnictwie i architekturze krajobrazu.


Unimog wyposażony w specjalistyczne zabudowy (standaryzowane interfejsy umożliwiają szybką zmianę osprzętu) oferuje dostosowane do konkretnych wymogów rozwiązania systemowe, które pozwalają w pełni wykorzystać możliwości floty. Na wystawie będzie można obejrzeć m.in. pojazd serii U 535, najcięższy model marki, z zamontowaną z tyłu kosiarką firmy Mulag, która jest długoletnim dostawcą osprzętu do Unimoga. Zaprezentowany zostanie również pojazd serii U 435 z rozrzutnikiem firmy Bucher Municipal. Oba pojazdy są wyposażone w silnik wysokoprężny o mocy 260 kW (354 KM) spełniający normę Euro VI.


Zsynchronizowana, elektropneumatyczna, manualna skrzynia biegów przetwarza moc silnika na siłę napędową. Zsynchronizowany elektroniczny system cofania ułatwia szybką zmianę kierunku, np. podczas odśnieżania lub manewrowania. Układ kierowniczy wzmacnia siłę wspomagania przy niskich prędkościach jazdy i podczas postoju, co jest szczególnie ważne przy pracy z ciężkimi narzędziami montowanymi z przodu, takimi jak zestaw koszący lub pług śnieżny.


Kierowca ma doskonały widok przez duże szyby na obszar roboczy. Aby zminimalizować ryzyko wypadku przy skręcaniu w prawo, we wszystkich modelach można zainstalować asystenta skrętu. Pojazd jest również wyposażony w dwuobwodowy układ hamulcowy z hamulcami tarczowymi na wszystkich czterech kołach. Czterokanałowy system ABS zapewnia sterowność i stabilność kierunkową podczas gwałtownego hamowania.


Pojazd jest opcjonalnie dostępny z hydropneumatycznym zawieszeniem tylnej osi, które zapewnia stabilność podczas pracy z różnym obciążeniem lub ciężkimi narzędziami zawieszonymi z tyłu. Komfort jazdy jest znacznie zwiększony, szczególnie przy obciążeniach jednostronnych i podczas pokonywania zakrętów. Jednocześnie system ułatwia pracę i skraca czas przezbrajania przy zmianie osprzętu.


Na tegorocznej wystawie pojawi się również prototyp Unimoga na bazie U 430 z silnikiem spalinowym zasilanym wodorem. Pojazd został opracowany w ramach finansowanego ze środków publicznych projektu WaVe, realizowanego przez 18 partnerów z sektora przemysłu i nauki (liderem konsorcjum jest Mercedes-Benz Special Trucks). Po pomyślnym zakończeniu pierwszej fazy testów silnika H2 na stanowisku badawczym, przystąpiono do wstępnych prób eksploatacyjnych pojazdu. Wkrótce prototyp zostanie wyposażony w zabudowę do koszenia, co pozwoli zebrać dodatkowe dane eksploatacyjne.

Celem projektu WaVe jest zbadanie, w jakim stopniu konwencjonalny silnik wysokoprężny odpowiedzialny nie tylko za napęd trakcyjny, ale i wszystkich przystawek odbioru mocy, da się w przyszłości zastąpić silnikiem spalinowym na wodór. Nośnik narzędzi stawia wysokie wymagania dotyczące mocy, wydajności i ładowności. Ponieważ jednak dostępna przestrzeń jest ograniczona, instalacja napędu czysto elektrycznego lub wodorowych ogniw paliwowych byłaby trudna.

Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels