Nasze pojazdy w Wielkiej Brytanii pokonują prawie 60 milionów mil rocznie, co sprawia, że transformacja floty w kierunku zerowej emisji jest kluczowym elementem dla osiągnięcia ambitnych celów firmy w zakresie dekarbonizacji oraz pomaganiu naszym klientom w realizacji ich zadań. Frigoblok i Thermo King są naszymi partnerami od lat i liczyliśmy na ich fachową wiedzę w zakresie elektrycznych rozwiązań chłodniczych dla naszych bezemisyjnych pojazdówCiężarówka Electra wyposażona w agregat Frigoblock EK25 jeździ na trasach w regionie Midlands od sierpnia 2022 r. Testy wypadły pomyślnie. Okazało się, że jednostka chłodnicza zapewnia maksymalną wydajność i minimalny wpływ na zużycie energii przez pojazd. Niemała w tym zasługa techniki inwerterowej, która za pomocą przetwornika częstotliwości różnicuje wydajność urządzenia i dostosowuje ją do chwilowego zapotrzebowania. Testy wykazały, że wydajność w zakresie temperatury była nawet lepsza niż w przypadku systemu chłodzenia w konwencjonalnej ciężarówce z silnikiem wysokoprężnym. Z uwagi na te zalety, firma Brakes zamierza wykorzystywać agregat Frigoblock EK25 jako podstawową jednostkę chłodniczą w nowych pojazdach akumulatorowo-elektrycznych.
powiedział Paul Vernon, szef floty w SyscoGB.
Nasze pojazdy elektryczne mogą dostarczać towary do odbiorców w centrum miasta, takiego jak Birmingham. Gdy tylko kierowca zamyka drzwi, agregat Frigoblock przywraca temperaturę w przestrzeni ładunkowej do wcześniej ustawionej. Dzieje się to jeszcze przed wyruszeniem pojazdu w dalszą trasęDrugi bezemisyjny pojazd dystrybucyjny, DAF LF Electric, jest wyposażony w agregat nowej generacji Frigoblock FK2 z nowym systemem telematycznym Thermo King BlueBox, który zapewnia całodobowy wgląd w działanie jednostki. Ciężarówka przewozi ładunki z magazynu w Reading pod Londynem od stycznia 2023 r. W siedzibie firmy w Reading zainstalowano zestaw paneli słonecznych dostarczających energię odnawialną do ładowania pojazdów w bazie transportowej.
podkreślił Paul Vernon.
Źródło: Frigoblock