Zestawy akumulatorów są zgodne z samochodowymi i naczepowymi agregatami chłodniczymi montowanymi z przodu i pod podwoziem, w tym z agregatami chłodniczymi Thermo King z własnym zasilaniem, zasilanymi przez silnik pojazdu i wybranymi rozwiązaniami Frigoblock. Rozwiązanie jest również zgodne z morskimi agregatami chłodniczymi Thermo King, w tym modelami CFF i Magnum Plus, a także agregatami chłodniczymi innych marek spełniającymi wymagania normy ISO1496-2.
We współpracy z AKSA połączyliśmy dekady doświadczenia branżowego i wiedzy specjalistycznej, tworząc wysoce wydajne, niezawodne i elastyczne rozwiązania umożliwiające elektryfikację chłodnictwa w transporcie. Naszym celem było dostarczenie produktu zapewniającego niezawodność i jakość przetestowane i zweryfikowane według rygorystycznych norm. Dzięki rozwiązaniu E-COOLPAC nasi klienci mogą zmodernizować swoje floty ciężarówek, naczep i kontenerów w celu zapewnienia spełnienia przez nie wymagań stref o bardzo niskiej i zerowej emisji, obszarów objętych zakazem stosowania silników wysokoprężnych oraz obszarów o niskim poziomie hałasu (PIEK). Modułowość konstrukcji zabezpiecza również inwestycję klienta na przyszłość, zapewniając mu możliwość rozszerzenia asortymentu stosowanych akumulatorów w dowolnym momencie, w którym potrzeby ulegną zmianom powiedział Eneko Fernandez, lider ds. produktów przeznaczonych dla ciężarówek w Thermo King.Kompaktowe wymiary E-COOLPAC obejmują niezależnie od modelu (15 kWh, 20 kWh, 25 kWh lub 35 kWh) wszystkie układy elektroniczne zasilania, elementy sterujące i moduły akumulatorów w ramach jednego zestawu. Wszystkie akumulatory mają tę samą solidną obudowę zewnętrzną i odznaczają się identyczną modułową konstrukcją podzespołów. Do zestawu bazowego można w dowolnym momencie dołączyć kolejne moduły akumulatorów (plug-and-play). Zwiększają one podstawową pojemność 35 kWh o dodatkowe 35 kWh lub 70 kWh, co daje wartość 70 kWh lub maksymalnie 105 kWh. Ze względu na to, że dodatkowe moduły akumulatorów wykorzystują elementy sterujące i elektronikę mocy zestawu bazowego, zawierają wyłącznie ogniwa i system zarządzania akumulatorem (BMS).
Przewoźnicy morskich kontenerów chłodniczych wykonujący operacje od portu do centrum dystrybucji lub codzienny transport mogą używać tego rozwiązania jako alternatywy dla agregatów prądotwórczych z silnikiem wysokoprężnym, aby zmniejszyć emisję i spełnić lokalne przepisy. E-COOLPAC zapewnia źródło zasilania agregatów chłodniczych, gdy nie są one podłączone do zasilania z sieci statku i pasuje zarówno do podwozia typu flexi UE, jak i podwozia typu szkieletowego UE (montaż z boku lub centralny) powiedział Peter Hansen menedżer produktu oddziału Global Marine, Rail and Bus firmy Thermo King.W celu umożliwienia klientom monitorowania swoich zasobów i optymalizacji operacji w rozwiązaniu zastosowano system telematyczny, dzięki któremu można przeglądać i analizować zarówno dane w czasie rzeczywistym, jak i historyczne, dotyczące lokalizacji pojazdu, działania zestawu E-COOLPAC, stanu naładowania akumulatora i innych parametrów. Kierowcy mogą także monitorować i kontrolować akumulatory za pomocą intuicyjnego panelu sterowania, umożliwiającego sprawdzenie stanu naładowania, ograniczenie prądu ładowania, zmianę częstotliwości pracy między 50 Hz a 60 Hz oraz otrzymywanie alarmów eksploatacyjnych. Zestawy mogą być ładowane za pośrednictwem standardowych i lekkich przemysłowych sieci energetycznych lub stacji ładowania pojazdów elektrycznych typu 2 lub 3.
Źródło: Thermo King