W pilotażu potwierdzono, że EcoDuo da się przewozić koleją bez dodatkowych zabiegów potrzebne są jedynie dostosowania po stronie terminali (miejsc sprzęgania i rozprzęgania), by usprawnić operacje na styku gałęzi. Kolejny krok to wdrożenie w ruch regularny, co wymaga zmian w rozporządzeniu o zwolnieniach z przepisów ruchu dla pojazdów ponadnormatywnych i formalnego wprowadzenia „Typu 6” dla zestawów do 32 m długości. Eksploatacja ma się odbywać w zdefiniowanej sieci tras, obejmującej także terminale transportu kombinowanego.
EcoDuo to praktyczne rozwiązanie dla większej wydajności i ochrony klimatu w transporcie towarowym. Wyniki pilotażu w imponujący sposób pokazują, że koncepcję można bezproblemowo zintegrować z istniejącą infrastrukturą i że jest ona atrakcyjna zarówno ekologicznie, jak i ekonomicznie. Tym samym wspieramy cele rządu Niemiec w polityce transportowej i klimatycznej oraz trwale wzmacniamy transport kombinowany podkreśla Andreas Rade, dyrektor zarządzający VDA.Źródło: VDA