Międzynarodowa Unia Transportu Drogowego (IRU) została zaproszona do złożenia wizyty w nowoczesnym terminalu multimodalnym CFL w Bettembourg-Dudelange w Luksemburgu. Rocznie przechodzi przez niego 600 000 jednostek CFL - obsługuje zarówno kontenery, jak i naczepy. Firma posiada strzeżony parking dla samochodów ciężarowych przyjeżdżających do centrum logistycznego Eurohub South, z bezpośrednim dojazdem z terminala intermodalnego.
Uczestnicy wizyty stwierdzili, że trwający przegląd polityki unijnej w sprawie transportu transeuropejskiego (TEN-T) może zwiększyć komplementarność transportu drogowego i kolejowego poprzez stymulowanie inwestycji w multimodalne terminale towarowe w całej UE.
Rozczarowujące jest jednak to, że podczas dyskusji w Radzie państwa członkowskie UE niechętnie angażowały się w rozwój multimodalnych terminali towarowych i zniosły wiążące terminy budowy terminali połączonych z węzłami miejskimi. We wspólnym liście skierowanym do Rady w listopadzie IRU i Europejska Federacja Pracowników Transportu podkreśliły znaczenie multimodalnych terminali towarowych. Oprócz przeglądu TEN-T, spodziewany w 2. kwartale 2023 roku przegląd dyrektywy w sprawie transportu kombinowanego oraz przepisów dotyczących wag i wymiarów, może zapewnić dodatkowe możliwości zwiększenia synergii pomiędzy transportem drogowym i kolejowym.
Źródło: IRU
grafika poglądowa
Utworzona: 2022-12-13