Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Potwierdzony zasięg to 350 km, a czas tankowania wynosi 15 minut

Utworzona: 2022-09-20


Iveco i Hyundai prezentują pierwszy duży samochód dostawczy z ogniwami paliwowymi na targach IAA w Hanowerze.

Obie firmy mają ambitne cele w zakresie zrównoważonego rozwoju, o czym świadczą ich indywidualne zobowiązania, i prowadzą współpracę, aby przyspieszyć przejście na technologie bezemisyjne. Od czasu podpisania protokołu ustaleń w marcu 2022 r. obaj partnerzy utworzyli wiele wspólnych grup roboczych zajmujących się różnymi strumieniami technologicznymi, aby zbadać sposoby wzajemnego uzupełniania się pojazdów elektrycznych i napędów alternatywnych.

W lipcu, obie firmy ogłosiły powstanie autobusu Iveco napędzanego wodorem, wyposażonego w system ogniw paliwowych opracowany przez Hyundai. Na targach IAA prezentowany jest elektryczny samochód dostawczy eDAILY zasilany ogniwami paliwowymi (FCEV), który reprezentuje przyszłe możliwości najlepiej sprzedającego się i najdłużej produkowanego dużego samochodu dostawczego marki Iveco, które jest teraz dostępny w wersjach zasilanych olejem napędowym i metanem/biometanem oraz z akumulatorowym napędem elektrycznym.

Działający prototyp eDAILY FCEV jest wyposażony w system wodorowych ogniw paliwowych o mocy 90 kW i silnik elektryczny o mocy 140 kW. Sześć zbiorników może pomieścić 12 kg wodoru. Prototyp o dmc 7,2 tony oraz maksymalnej ładowności 3 ton został przetestowany w Europie. Potwierdzony zasięg to 350 km, a czas tankowania wynosi 15 minut. Podczas gdy wersja akumulatorowa eDAILY, także zaprezentowana na targach IAA, najlepiej nadaje się do krótkich podróży, eDAILY z ogniwami paliwowymi sprawdzi się na trasach, gdzie wymagany jest duży zasięg i duża ładowność.

Integralną częścią eDAILY FCEV jest akumulator firmy FPT Industrial należącej do Grupy Iveco, która specjalizuje się w produkcji układów napędowych, a system ogniw paliwowych dostarczony przez Hyundai to najnowszy model w ponad 20-letniej działalności firmy w zakresie mobilności wodorowej. Zaawansowana technologia ogniw paliwowych Hyundaia jest już wykorzystywana w różnych zastosowaniach, zwłaszcza w w pojazdach użytkowych. Najnowszy układ został przetestowany na dystansie ponad 4,5 mln kilometrów w Szwajcarii służąc do napędu samochodów ciężarowych i wykazując się wysoką wydajnością i niezawodnością.

Źródło: Iveco/ Hyundai Motor Poland
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
ADR Adviser Doradztwo i Szkolenia Jacek Pluta


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels