Josephs.ScotBorowiak Properties Ltd

Nie z głową w chmurach, tylko z usługami w chmurze

Utworzona: 2022-09-18


Rozwiązania firmy Bosch w dziedzinie elektryfikacji, automatyzacji i łączności pojazdów użytkowych zwiększają wydajność, bezpieczeństwo, niezawodność i poszasnowanie środowiska naturalnego w branży TSL. Pokazujemy kolejne innowacyjne produkty, które niemiecki producent zaprezentuje na targach IAA Transportation 2022 w Hanowerze.

Dzięki technologii łączności logistyka staje się bardziej wydajna, przejrzysta i niezawodna. Na podstawie danych pojazdu, Bosch może na przykład w odpowiednim czasie zidentyfikować odchylenia od optymalnych parametrów systemu lub komponentów i pomóc operatorom flot uniknąć nieplanowanych przestojów.

Platforma oprogramowania dla logistyki

Cyfrowa platforma usług Bosch dla logistyki to odpowiedź na szereg wyzwań stojących przed branżą TSL. Sercem ekosystemu oprogramowania dla przewoźników i spedytorów jest rynek usług cyfrowych różnych dostawców. Usługi te opierają się częściowo na danych z systemów telematycznych ciężarówki oraz na oprogramowaniu do zarządzania transportem.


Na przykład diagnostyka predykcyjna może skrócić przestoje ciężarówek i ułatwić korzystanie z takich usług, jak rezerwacja bezpiecznego parkingu lub dostęp do pojazdów bez kluczyka.

Pojazdy definiowane programowo

ETAS, spółka zależna firmy Bosch, ułatwia rozwój usług związanych z pojazdami i łączy deweloperów usług z ich użytkownikami za pośrednictwem platformy integracyjnej Mobility Cloud, która obejmuje portal rozwoju i rynek. Ponadto usługi bezprzewodowe i usługi transmisji danych dostępne za pośrednictwem platformy umożliwiają dwukierunkową wymianę danych między pojazdem a chmurą, a także ciągłą aktualizację oprogramowania i funkcji pojazdu przez cały cykl jego życia. Przyspiesza to rozwój i udostępnianie nowych funkcji pojazdu.


Rozwiązania takie jak CrossLifecycle Diagnostics są już dostępne dla producentów, operatorów flot i dostawców usług mobilnych w Mobility Cloud. Usługa diagnostyki w chmurze usprawnia planowanie konserwacji dzięki systemowi łączności pojazdu, co pozwala skrócić czasy przestojów.

Wygodny dostęp do pojazdu

Fleet Management Xtended Access to system bezkluczykowego dostępu do samochodów, który Bosch po raz pierwszy zaprezentuje na targach IAA Transportation jako rozwiązanie modernizacyjne dla już użytkowanych pojazdów.


Zarejestrowanym kierowcom zdalnie przypisuje się pojazd za pomocą aplikacji internetowej. Uprawnione w ten sposób osoby mogą uzyskać dostęp do swojego pojazdu za pomocą aplikacji na smartfona w określonym okresie ważności.

Wykrywa rozproszenie uwagi i senność

Bosch Driver Monitoring System wykorzystuje innowacyjne technologie czujników i przetwarzania obrazu w celu zwiększenia bezpieczeństwa i komfortu kierowców i innych użytkowników dróg. Na wczesnym etapie wykrywa krytyczne sytuacje, takie jak rozproszenie uwagi kierowcy lub zmęczenie, i odpowiednio wcześnie ostrzega kierowcę.


Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie bezpieczeństwa (GSR), w przyszłości wszystkie pojazdy w UE będą musiały wykrywać senność i rozproszenie uwagi. Oprócz funkcji związanych z bezpieczeństwem system zapewnia różne funkcje zwiększające wygodę użytkowania. Rozpoznawanie twarzy umożliwia automatyczną identyfikację kierowcy. Na podstawie zapisanego profilu kierowcy w systemie informacyjno-rozrywkowym można automatycznie uaktywnić indywidualne ustawienia funkcji komfortu, takie jak preferowana pozycja fotela i lusterka, ulubiona stacja radiowa lub właściwy język.

Niezawodny powrót pojazdu

RideCare Insight to pierwsze na świecie rozwiązanie, które niezawodnie wykrywa nagłe manewry podczas jazdy, dym wewnątrz kabiny i zewnętrzne uszkodzenia pojazdu, także gdy jest zaparkowany. Połączenie backend-to-backend oznacza, że dostawca usług mobilnych lub menedżer floty otrzymuje w czasie rzeczywistym powiadomienia i informacje o lokalizacji i czasie zdarzenia, które mogą być później wykorzystane np. podczas naprawy pojazdu lub do zgłoszenia roszczenia odszkodowawczego. Deska rozdzielcza wyświetla również informacje o stanie nadwozia i zużyciu na poziomie pojazdu i floty.

Bezpieczna wymiana danych

Warunkiem wstępnym dla wielu obecnie dostępnych usług jest umożliwienie pojazdom komunikacji z obiektami w ich bezpośrednim sąsiedztwie oraz z infrastrukturą drogową. Zadanie to spełnia jednostka Connectivity Control Unit (CCU), która wykorzystuje interfejsy lotnicze do łączenia samochodu z innymi pojazdami, infrastrukturą drogową (np. sygnalizacją świetlną) i chmurą. Centralna brama (CGW) łączy domeny pojazdu i komunikuje się ze światem zewnętrznym za pośrednictwem CCU. Działa jako bezpieczny dystrybutor danych w systemach pojazdów użytkowych.

Jeden komputer zamiast kilku

Dzisiejsze pojazdy są wyposażone w kilka jednostek sterujących do zarządzania i regulacji różnych wyświetlaczy i innych funkcji elektronicznego kokpitu. W przyszłości coraz więcej funkcji będzie dostępnych w jednej centralnej lokalizacji. Jeden procesor komputera IDC obsługuje funkcje obliczeniowe dla systemów informacyjno-rozrywkowych i oprzyrządowania, które wcześniej stanowiły oddzielne domeny. Pozwala to zmniejszyć koszty, przestrzeń montażową, wagę i zużycie energii.


Inteligentne oczy

Trzecia generacja kamery wielofunkcyjnej jest dostosowana do wymagań samochodów ciężarowych. Kamera łączy konwencjonalne algorytmy przetwarzania obrazu z metodami opartymi na sztucznej inteligencji, dzięki czemu stanowi kluczowy element w wysokowydajnych systemach wspomagania kierowcy. Wykrywa i przetwarza obiekty i struktury z wysoką niezawodnością i wykorzystuje innowacyjny, wysokowydajny system do przetwarzania obrazu w jednym układzie scalonym (SoC).


Kamera została zaprojektowana z myślą o systemach wspomagania kierowcy, takich jak utrzymanie pasa ruchu czy automatyczne hamowanie awaryjne. Co więcej, umożliwia również implementację innych pomocnych funkcji, takich jak rozpoznawanie znaków drogowych.

Precyzyjne wykrywanie obiektów

Radar przedni i boczny piątej generacji zapewnia większe bezpieczeństwo w segmencie samochodów ciężarowych dzięki niezawodnemu i precyzyjnemu wykrywaniu obiektów z przodu i z boku. Dzięki dużemu zasięgowi wykrywania i wysokiej rozdzielczości kątowej czujników, mogą one bardzo szybko, dokładnie i niezawodnie wykrywać złożone sytuacje drogowe. Wykorzystują nowatorską modulację szerokopasmową, aby poprawić wykrywanie otoczenia poprzez wytwarzanie bardziej szczegółowych odbić. W rezultacie radary przedni i boczny potrafią precyzyjnie wykrywać i rozróżniać obiekty i ludzi, a także ich położenie, względną prędkość i kierunek ruchu – nawet przy słabej widoczności.

System kamer zastępujących lusterka boczne

Duże lusterka zewnętrzne w pojazdach użytkowych zapewniają widok ruchu z tyłu, jednak ze względu na swój rozmiar ograniczają bezpośrednią widoczność do przodu i po bokach i zwiększają opór powietrza. Cyfrowy system wizyjny, opracowany we współpracy z firmą Mekra Lang, składa się z dwóch kamer zamontowanych na zewnątrz kabiny oraz dwóch monitorów w środku. Dzięki aerodynamicznemu kształtowi kamer zużycie paliwa zmniejsza się nawet o 2%, a jednocześnie kierowca uzyskuje pełniejszy widok otoczenia pojazdu bez martwych pól.

Źródło: Bosh
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
PST OST SPED SP. Z O.O.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY

OPINIE

NASZE RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels