Obecnie przyspieszamy proces przemysłowej produkcji ogniw paliwowych. Innowacyjne technologie i partnerstwa strategiczne są idealnym środkiem umożliwiającym szybkie osiągnięcia celu, jakim jest zdobycie maksymalnej neutralności emisyjnej ruchu drogowego mówi Stefan Hartung, członek zarządu firmy Bosch i prezes sektora biznesowego Mobility Solutions.
Bosch od lat współpracuje z firmą Qingling w Chinach w zakresie technologii wtrysku paliwa i oczyszczania spalin. W ramach nowoutworzonej spółki joint venture niemiecki producent wnosi swoje doświadczenie w zakresie systemów ogniw paliwowych. Jako producent klasy premium oferujący pojazdy ciężarowe w pełnym zakresie tonażu oraz mocno zaangażowany w elektryfikację i rozwój ogniw paliwowych, Qingling wnosi swój know-how w zakresie pojazdów użytkowych, a także lata doświadczenia na chińskim rynku samochodów ciężarowych.
Chiny są najważniejszym rynkiem wzrostu w dziedzinie elektromobilności. Szczególnie w przypadku dużych, ciężkich pojazdów, które pokonują duże odległości, ogniwa paliwowe zapewniają wyraźną przewagę w porównaniu do napędu akumulatorowego mówi Hartung.
Bosch wierzy w przyszłość technologii wodorowej i nieustannie inwestuje w rozwój tej dziedziny, o czym świadczy dotychczasowe zaangażowanie na rynku chińskim. W zeszłym roku powstało centrum ogniw paliwowych w Wuxi. Obecnie celem jest przygotowanie niezbędnych mocy produkcyjnych dla komponentów, które będą wykorzystane w działalności wspólnego przedsiębiorstwa. Ponadto niemiecki producent prowadzi prace zmierzające do uruchomienia komercyjnej produkcji ogniw paliwowych także w swoich niemieckich zakładach w Bambergu, Feuerbach i Homburgu. Wspólnie ze szwedzką firmą Powercell przygotowywany jest obecnie stos ogniw paliwowych, którego seryjna produkcja ma się rozpocząć w roku 2022.
Źródło: Bosch