Dlaczego właśnie teraz prowadzone są testy?
Elektryczne ciężarówki zasilane bateriami są świetne i już teraz dostępne na rynku, ale nie są w stanie spełnić wymagań we wszystkich zastosowaniach transportowych. To właśnie jest okazja, aby ciężarówki z ogniwami paliwowymi pokazały swoje zalety. Są zasilane wodorem, a jedynym produktem ubocznym jest woda.
Choć ciężarówki akumulatorowe są już dostępne w wielu krajach, a pojemość baterii ciągle się zwiększa, te zasilane ogniwami paliwowymi sprawdzą się w zastosowaniach wymagających dużej energii, np. w przewozach dalekobieżnych i ładunkach o dużej masie, jak również dostawach prowadzonych w trybie 24/7, gdy nie ma czasu na ładowanie akumulatorów ciężarówki elektrycznej. Kolejnym powodem, dla którego ciężarówki zasilane ogniwami paliwowymi mogą stanowić lepszą alternatywę, niż ciężarówki akumulatorowe jest fakt, że w niektórych krajach brakuje infrastruktury ładowania dla pojazdów ciężarowych. Tankowanie wodoru w ciężarówce typu FCEV trwa krócej niż ładowanie akumulatora i zapewnia większy zasięg.
How will fuel cell electric trucks complement our battery electric range in the future? Take a closer look to find out. #fuelcells #electrictrucks #sustainability #volvotrucks pic.twitter.com/ry1SRLe68o
— Volvo Trucks (@VolvoTrucks) August 16, 2022