Tylko przy silnym wsparciu ram politycznych, które ustalają cenę emisji dwutlenku węgla, będzie można zachęcić operatorów transportu komercyjnego do wybierania pojazdów o niskiej i zerowej emisji zamiast korzystania z ciężarówek konwencjonalnych, napędzanych silnikiem Diesla. Dla przewoźników wykorzystujących pojazdy do przewozu towarów i osób, korzyści płynące z eksploatacji pojazdów bezemisyjnych muszą być wyraźnie widoczne. Będę skłonni przestawić się tylko wtedy, gdy pojazdy te będą mogły być eksploatowane bardziej opłacalnie i bezproblemowo, podobnie jak pojazdy z konwencjonalnym układem napędowym- powiedział Martin Lundstedt, dyrektor generalny Volvo Group i przewodniczący Rady ds. Pojazdów Użytkowych ACEA.Dlatego ACEA wzywa eurodeputowanych do głosowania za spójnym, efektywnym systemem ustalania cen emisji CO2, który będzie dawał właściwe bodźce cenowe do stopniowego wycofywania paliw kopalnych. Ważne jest jednak również, aby dokładnie zrównoważyć wpływ, jaki opłaty za emisję CO2 będą miały na użytkowników dróg, i zapewnić im powszechny dostęp do niskoemisyjnych i zeroemisyjnych alternatyw w odpowiednich cenach. Dochody z ETS należy zatem wykorzystywać na wspieranie sektora drogowego w jego transformacji, na łagodzenie skutków oraz na zapewnienie powszechnej dostępności pojazdów niskoemisyjnych i bezemisyjnych w odpowiednim czasie.
Utworzona: 2022-05-23