REKLAMA
Truck & Business Polska

Biznesowe (r)ewolucje w branży TSL
Utworzona: 2019-09-11

VII Kongres Transportowy w Warszawie poruszy aktualne tematy, odpowie na trudne pytania, stworzy okazję do wymiany doświadczeń między firmami, umożliwi nawiązanie nowych kontaktów biznesowych. Spotkanie, którego organizatorem jest magazyn "Truck & Business Polska" odbędzie się pod hasłem "Biznesowe (r)ewolucje w branży TSL".

Będziemy poruszać najważniejsze, najbardziej bieżące, najtrudniejsze, a przez to najciekawsze tematy w branży TSL – obiecują organizatorzy VII Kongresu Transportowego, który odbędzie się 22 października 2019 r. w warszawskim hotelu Novotel Airport. Spotkanie będzie okazją do wymiany doświadczeń między przewoźnikami oraz nawiązania kontaktów gospodarczych. Stałym punktem spotkania jest sesja handlowa, podczas której przedstawiciele firm produkcyjnych, handlowych i dystrybucyjnych będą gotowi do rozmowy z przewoźnikami drogowymi, spedytorami, dostawcami usług na rynku TSL. Sesja umożliwia nawiązanie nowych kontaktów biznesowych i wzmocnienie dotychczasowych.

Tematyka kongresu obejmuje między innymi: rejestrowanie spółek transportowych za granicą (plusy i minusy oraz opłacalność takiego rozwiązania); czym powinna być współpraca spedytora i przewoźnika (w tym konstruowanie cen frachtów, wydłużanie terminów płatności, odpowiedzialność za prawidłową realizację procesu transportowego, ubezpieczenia ładunków); jak pozyskać i zatrzymać kierowcę w firmie transportowej (w tym rola trenerów w przygotowaniu nowych kierowców do wykonywania zadań, sposób rozliczania z realizacji zleceń, odpowiedzialność za uszkodzenia); ocena zdolności finansowej firmy starającej się o leasing po ostatnich zmianach prawnych (jak nie wpaść w pułapki zawarte w umowie, nowe uwarunkowania i ryzyka przy procedowaniu wniosków leasingowych); dlaczego warto wnosić odwołania od kar nakładanych przez ITD (kara została nałożona chociaż nie było naruszenia, doszło do wykroczenia, ale nie pokrywa się ono z tym wskazanym w decyzji, czy zapłata kary oznacza koniec postępowania?); kolejne zmiany we francuskich przepisach o delegowaniu (w tym rozszerzenie uprawnień dla francuskiej inspekcji pracy, zakaz świadczenia usług za naruszenia przepisów o delegowaniu, wymaganie należytej staranności zleceniodawcy przy weryfikacji kontrahenta); sukcesja przedsiębiorstw transportowych (w tym skutki podatkowe, odpowiedzialność za długi, wyznaczenie zarządcy sukcesyjnego).

Na przykładzie dwóch przedsiębiorstw przeprowadzone zostaną tzw. analizy przypadku, które pozwolą szczegółowo opisać dany model biznesowy. Case study firmy Gemini Transport pt. "Zarządzanie przewoźnikiem" przyniesie odpowiedzi na pytania o to, jak działać, by zachować płynność finansową, jak radzić sobie z niedoborem kierowców, jaki powinien być udział procentowy we flocie pojazdów nowych i używanych, czy warto otworzyć dział spedycji i korzystać z rozwiązań telematycznych?

Case study PKS Gdańsk Oliwa pt. "Turkusowa organizacja transportowa" pokaże, że warto postawić na rozwój pracowników, zapewnić im przestrzeń dla kreatywności i innowacyjności, zaufać w ich poczucie odpowiedzialności. Oczywiście tzw. turkusowe zarządzanie oznacza rewolucję w funkcjonowaniu firmy, wymaga pokonania barier mentalnych, ale podjęcie wyzwania się opłaca. Funkcjonowanie bez kierowników i dyrektorów jest możliwe!

Przewidziano też czas na debatę z udziałem nadawców ładunków, przewoźników i spedytorów, podczas której zostanie opracowany „Kodeks dobrych zachowań w łańcuchu dostaw”.

Zgłoszenia udziału w tym ważnym dla branży TSL wydarzeniu są już przyjmowane. Firma, która zgłosi swój akces do 29 września, zapłaci 499 zł netto. Można uzyskać kod rabatowy po wypełnieniu jednej z ankiet – przeznaczone są dla firm transportowych, spedytorów i nadawców ładunków.

Źródło: Truck & Business Polska
Do ulubionych Truck & Business Polska