Porady i przykłady
Nie od dziś wiadomo, że zawodowi kierowcy z tytułu wykonywanej przez siebie pracy narażeni są na wiele niebezpieczeństw. Dawniej potencjalnie najgroźniejszymi kierunkami podróży były wyjazdy za naszą wschodnią granicę 8212; do Rosji, Ukrainy czy Rumunii. Obecnie sytuacja ta odwróciła się diametralnie, a kierowcy za potencjalnie najbardziej niebezpieczne kierunki uważają Zachód Europy, na czele z Francją. Ryzyko wystąpienia zagrożenia jest tam na tyle wysokie, że wśród kierowców ten region Europy zyskał już miano ''Dzikiego Zachodu''. Takie określenie mówi samo za siebie.
Ten film omawia sytuację, gdy wynagrodzenie kierowcy na liście płac jest niższe niż 6935 zł, oraz skupia się na ulgach w delegowaniu. Przedstawiamy konsekwencje i możliwości ulg podatkowych i składkowych, które mogą wpłynąć na wynagrodzenie kierowcy
0:00 - 01:22 Wstęp
01:22 - 03:37 Jak stworzyć korytarz życia?
03:37 - 04:18 Korytarz życia w Czechach
04:19 - 05:54 Dlaczego nie pas awaryjny?
05:55 - 10:15 Dlaczego obecny przepis jest bez sensu?
10:16 - 12:19 Nie zapominajmy o usunięciu się z drogi pojazdu uprzywilejowanego
Czy wiecie ile pasów trzeba zastosować, żeby unieruchomić ładunek ważący 2 tony? Da się to obliczyć! Można użyć do tego specjalnego wzoru.
Mogli się o tym przekonać dziennikarze i zaproszeni goście, podczas efektownej symulacji zderzenia lokomotywy z SUV-em.
Jak wygląda egzamin, jakie są pytania, jakie są zadania? Tego dowiesz się z filmu.
Kontener czy naczepa kurtynowa? Zwykle przyjmujemy, że transport towaru bezpośrednio w kontenerze jest optymalnym rozwiązaniem, ze względu na bezpieczeństwo i czas. Jednakże są takie sytuacje, w których przeładunek z kontenera do naczepy będzie o wiele szybszym i tańszym, a przez to lepszym rozwiązaniem. Jak to możliwe?