Porady i przykłady
Po każdym odpoczynku tygodniowym, nawet skróconym, możesz ponownie skorzystać z trzech skróconych odpoczynków dobowych (9h) bo... a tego to już dowiesz się z filmiku.
Obrona dobrej reputacji - po co musimy to robić?
Ogromną rolę w tym temacie pełni Certyfikat Kompetencji Zawodowych, a tak naprawdę osoba zarządzająca firmą transportową, która takowy certyfikat posiada. Od niego zależy czy nasz tabor jest sprawny technicznie lub czy czas pracy kierowców jest prawidłowo rozliczony. Ekspert ds. rozwoju polskiego transportu w tej odsłonie NA TRASIE, Mariusz Frąc - prezes MaWo Group, powie jak powinny działać procedury przedsiębiorstwa, które mają na celu ograniczanie wykroczeń popełnianych przez kierowców. Odpowiedzialność zarządzającego firmą transportową ma tu kluczowe znaczenie. Bardzo ważną sprawą i pomocną kwestią są regularne szkolenia kierowców. Dodatkowo, ten odcinek NA TRASIE został skomentowany przez radcę prawnego, Monikę Lewkowicz, która wyjaśnia konsekwencje utraty dobrej reputacji dla przedsiębiorcy.
Utrata dobrej reputacji podczas kontroli Inspekcji Transportu Drogowego to procedura, która pojawia się co raz częściej w życiu Przewoźników. Ekspert ds. rozwoju polskiego transportu w tej odsłonie NA TRASIE, Mariusz Frąc - prezes MaWo Group, powie jakie konsekwencje może mieć dla nas utrata dobrej reputacji, jak wygląda cała procedura i kiedy możemy reputację utracić? Krótko mówiąc utrata dobrej reputacji to niekaralność. Procedura wszczęcia utraty dobrej reputacji ma znaczenie w przypadku ilości naruszeń i wielkości firmy. Zawsze w tym wypadku odpowiada przedsiębiorca oraz osoba zarządzająca w firmie transportowej. Wykroczenia, które popełnia osobiście kierowca też mają znaczenie i wchodzą w skład zbioru naruszeń. Podobnie ma się sprawa z miejscem zdarzenia - naruszenia. Nie ma znaczenia czy będzie to na terenie Polski czy poza jej granicami. Dodatkowo, pierwszą część dotyczącą utraty dobrej reputacji opatrzyła komentarzem Monika Lewkowicz - radca prawny MaWo Group.
Umiejętne stosowanie reguły jednej minuty, pozwoli zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt minut jazdy w ciągu dnia. Ale wykorzystanie jej do wykonywania pauz, odpoczynków, może mieć poważne konsekwencje.
W tym filmiku opis dwóch sposobów podjazdu pod kontener BDF, oraz opis LC Berlin-Brandenburg (Ketzin).
Z tak ustawionym komputerem wiemy czy jesteśmy przeładowani czy nie.