Głównym problemem jest niepoprawne funkcjonowanie platformy rejestracyjnej, przez co kierowcy i firmy transportowe niesłusznie otrzymują mandaty. Dobra wiadomość jest taka, że wszystkie mandaty za naruszenia przed 9 stycznia, które zostały zaskarżone, zostały anulowane. Podczas zakupu duńskiej winiety system automatycznie wybiera najkrótszą trasę, co w praktyce nie zawsze pokrywa się z rzeczywiście przejechaną drogą lub najbardziej optymalnym wariantem. Przewoźnicy mogą ręcznie zmienić trasę w systemie w ciągu 72 godzin, ale wielu nie jest świadomych tej konieczności, co prowadzi do problemów i mandatów. Aby uniknąć ręcznej rejestracji tras, można skorzystać z urządzenia pokładowego OBU (On-Board Unit), które automatycznie pobiera opłaty drogowe z podpiętej karty kredytowej lub na zasadzie kredytu. Zakup takiego urządzenia zajmuje obecnie od 7 do 14 dni.
Firmy, które otrzymały mandat, mogą złożyć odwołanie poprzez stronę ⬅ KLIK. Warto pamiętać, by podać numer urządzenia OBU, jeśli było ono używane. Każda sprawa jest rozpatrywana indywidualnie, dlatego przed złożeniem odwołania warto skontaktować się z dostawcą usług EETS i sprawdzić, czy opłata została prawidłowo pobrana. Jeśli przewoźnicy potrzebują wsparcia w wyborze odpowiedniego urządzenia OBU lub w procedurze odwoławczej, mogą skontaktować się z ekspertami ds. opłat drogowych pod adresem tol@transportinnood.nl.
Źródło: TIN
Utworzona: 2025-02-16