Podczas ceremonii odbioru pierwszego egzemplarza eTGX obie firmy podpisały kolejny list intencyjny w sprawie dostawy 50 sztuk modelu eTGL, 12-tonowej ciężarówki do transportu miejskiego, który można zamawiać od kwietnia br.
DB Schenker napędza rewolucję napędową we flocie
Jako pionier w wykorzystaniu pojazdów bezemisyjnych, DB Schenker zamierza nadal inwestować w rozwiązania zrównoważone. Cieszymy się, że jesteśmy pierwszym klientem, który będzie korzystać z modelu eTGX. Niektóre egzemplarze będą służyć do realizacji codziennych dostaw w ramach naszej sieci ładunków drobnicowych w trybie dwuzmianowym, na przykład na trasie między naszymi oddziałami w Dortmundzie i Hanowerze. Inne będą wykorzystane do obsługi naszych klientów z sektora motoryzacyjnego i konsumenckiego wyjaśnia Cyrille Bonjean, Executive Vice President Land Transport w DB Schenker w Europie.
MAN eTruck: Innowacje technologiczne są kluczem
Model eTGX Ultra Low Liner jest pionierem w swojej klasie: z siodłem umieszczonym na wysokości zaledwie 950 mm i z bardzo krótkim rozstawem osi wynoszącym 3,75 metra, pojazd dysponuje zasięgiem około 500 km. Dzięki temu doskonale nadaje się do transportu ładunków o maksymalnej wysokości do 3 metrów. Dzięki modułowej budowie akumulatora, który może się składać z 4, 5 lub 6 pakietów oraz silnikom o mocy 449 lub 544 KM, ciągnik nadaje się do każdego zadania transportowego. Oprócz standardowej technologii ładowania CCS (prądem o mocy do 375 kW) pojazd można również zamówić z nowym standardem MCS (prądem o mocy do 1 MW), który umożliwia jeszcze szybsze ładowanie pośrednie podczas przerwy kierowcy w jeździe. Oprócz modeli eTGX i eTGS do ciężkich zadań transportowych, ofertę elektrycznych ciężarówek uzupełnia model eTGL do lekkiego transportu dystrybucyjnego z zasięgiem do 235 km, możliwością szybkiego ładowania w około 30 minut i ładownością do 6600 kg.Grupa TIP: Elastyczność poprzez wynajem
Pierwsze 10 ciągników eTGX trafia do DB Schenker za pośrednictwem TIP Group, jednej z wiodących, niezależnych od producenta firm zajmujących się wynajmem pojazdów użytkowych i dostawcą usług dla branży transportowej oraz logistycznej. TIP umożliwia firmom takim jak DB Schenker elastyczne i szybkie reagowanie na rosnące wymagania zrównoważonej logistyki.Naszym celem jest wyposażenie naszych klientów w nowoczesne, przyjazne dla środowiska pojazdy i wspieranie ich na drodze zrównoważonego rozwoju wyjaśnia Oliver Bange, wiceprezes regionu Europy Środkowej w TIP Group.
Finansowanie przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji, Gospodarki i Transportu
Zakup pierwszych 10 ciężarówek dla DB Schenker jest finansowany przez Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu na mocy ustawy w sprawie promowania lekkich i ciężkich pojazdów użytkowych z alternatywnymi, przyjaznymi dla klimatu układami napędowymi oraz powiązaną infrastrukturą tankowania i ładowania (KsNI). Wytyczne dotyczące finansowania są koordynowane przez spółkę NOW GmbH, a wnioski są zatwierdzane przez Federalny Urząd Logistyki i Mobilności (BALM).Źródło: MAN Truck & Bus