Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Elektryczny eActros 600 wchodzi do flot w 15 krajach Europy

Utworzona: 2025-08-15


Elektryczny, akumulatorowy Mercedes-Benz eActros 600 szybko zdobywa pozycję w europejskim transporcie. W ostatnich miesiącach flagowy model producenta trafił do klientów w ponad 15 krajach od Niemiec, przez Francję, Włochy i Niderlandy, po Rumunię i Norwegię. W drugim kwartale 2025 r. Mercedes-Benz Trucks objął pozycję lidera w segmencie ciężkich pojazdów bezemisyjnych w Europie.

Debiuty w różnych segmentach rynku

Nowy eActros 600 jest już wykorzystywany w szerokim zakresie zastosowań od klasycznych przewozów dalekobieżnych po specjalistyczne zadania transportowe. Przykłady wdrożeń obejmują m.in.:

🚩 Niemcy - Logistik Schmitt odebrał pierwsze 5 z 23 zamówionych pojazdów, rozszerzając działalność elektryczną o trasy międzynarodowe.

🚩 Niderlandy - Simon Loos Logistik wykorzystuje dwa eActrosy 600 do obsługi dostaw dla sieci Lidl, zwiększając zasięg z 300 km (model 300) do 500 km i wchodząc w transport dalekobieżny.

🚩 Belgia - VM-Milktrans i Sovedo Logistics odebrały dwa z sześciu zamówionych pojazdów, jako pierwsi w kraju wdrażając ten model w logistyce odbioru mleka.

🚩 Austria - Rodzinna firma Friedl, specjalizująca się w transporcie chłodniczym, wprowadziła pierwszy eActros 600 do przewozów dalekobieżnych.

🚩 Francja - TRANSPORTS DEROCQ, operator transportu chłodniczego z północy kraju, rozpoczął eksploatację pierwszego egzemplarza.

🚩 Wielka Brytania - Młoda firma kurierska HIVED powiększyła flotę o dwa z dziewięciu zamówionych pojazdów, obsługujących średniodystansowe przewozy w skali kraju.

🚩 Szwajcaria - Emmi Group, największy producent wyrobów mlecznych w kraju, rozpoczął eksploatację elektrycznego zestawu w czerwcu.

🚩 Włochy - BRIGO powiększył flotę o pięć elektrycznych ciężarówek (w tym trzy eActrosy 600), odbierając pojazdy podczas otwarcia pierwszego we Włoszech hubu ładowania Milence.

Technologia i osiągi

Produkcję seryjną eActrosa 600 zainaugurowano w listopadzie 2024 r. w zakładzie w Wörth, a dostawy rozpoczęto w grudniu. Pojazd udowodnił swoje możliwości m.in. podczas „eActros 600 European Testing Tour 2024” 15 tys. km przez 22 kraje, oraz zimowej edycji testów w 2025 r. (6,5 tys. km przez północną Europę). Zdobył także tytuł International Truck of the Year 2025.

Elektryczny zestaw wyposażono w trzy pakiety akumulatorów o łącznej pojemności 621 kWh w technologii LFP, co pozwala na przejazd 500 km bez ładowania pośredniego przy DMC zestawu 40 ton. W sprzyjających warunkach i przy odpowiedniej infrastrukturze możliwe jest pokonanie ponad 1000 km dziennie, korzystając z ładowania w czasie przerw kierowcy. Mercedes-Benz Trucks zaprojektował eActrosa 600 z myślą o trwałości porównywalnej z konwencjonalnym Actrosem – do 1,2 mln km w ciągu 10 lat, przy zachowaniu stanu zdrowia akumulatorów powyżej 80%. Pojazd jest dostosowany do zestawów o DMC do 44 ton, a w konfiguracji z typową naczepą oferuje ładowność ok. 22 ton (zgodnie z regulacjami UE).

Źródło: Daimler
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE