Nowe ciężarówki będą wyposażone w nowoczesny układ napędowy MAN PowerLion, który zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa i redukcję emisji CO₂. Sercem układu PowerLion jest nowo opracowany sześciocylindrowy silnik rzędowy MAN D30 o pojemności 13 litrów. Dzięki sprawności przekraczającej 50 procent silnik ten wyznacza nowe standardy w klasie pojazdów użytkowych. W połączeniu z nową 14-biegową skrzynią biegów MAN TipMatic i poprawioną aerodynamiką kabiny, nowe TGX-y oferują do 5 procent niższe zużycie paliwa i emisji CO₂ w porównaniu z poprzednią generacją z jednostką D26. Zakres mocy od 380 do 560 KM oraz moment obrotowy od 2100 do 2800 Nm pozwalają elastycznie wykorzystywać te pojazdy w różnych zadaniach transportowych.
Duvenbeck konsekwentnie rozwija także flotę elektryczną. Od początku 2025 roku firma eksploatuje 15 elektrycznych ciągników MAN eTGX w codziennej pracy dla różnych klientów. Do września tego samego roku dołączą do nich kolejne 15 egzemplarzy tym razem ultraciągniki siodłowe przystosowane do transportu z wysokością wnętrza do trzech metrów. Pojazdy te są elementem listu intencyjnego podpisanego w 2023 roku, który zakłada dostawę nawet 120 elektrycznych ciężarówek MAN.
Zarówno MAN, jak i Duvenbeck podkreślają strategiczny charakter współpracy i jej znaczenie w kontekście transformacji transportu. Friedrich Baumann, członek zarządu MAN Truck & Bus SE ds. sprzedaży i rozwiązań dla klientów, wskazuje, że Duvenbeck jasno sygnalizuje swoją wizję nowoczesnej logistyki opartej na niskoemisyjnych technologiach. Jego zdaniem silniki spalinowe, takie jak D30, pozostaną istotnym filarem branży przez najbliższe lata, a jednocześnie coraz więcej segmentów transportu będzie otwierać się na napędy elektryczne, gdzie Duvenbeck już dziś pełni rolę pioniera.
Zrównoważony rozwój stanowi jeden z kluczowych filarów strategii korporacyjnej Grupy Duvenbeck. Jak zaznacza prezes zarządu firmy, Hakan Bicil, kwestie związane z ograniczaniem emisji i efektywnością energetyczną cieszą się dużym zaangażowaniem wewnątrz organizacji – w tym działu zakupów strategicznych, który aktywnie współpracuje z MAN nad wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań. Firma realizuje politykę „Zielonej logistyki”, która obejmuje m.in. inwestycje w alternatywne systemy napędowe, redukcję pustych przebiegów, optymalizację planowania tras i stosowanie nowoczesnych narzędzi do zarządzania flotą.
Bernd Reining, wiceprezes ds. zarządzania flotą i zakupów strategicznych w Duvenbeck, podkreśla, że długofalowa i stabilna współpraca z MAN ma kluczowe znaczenie dla dalszego rozwoju zrównoważonego łańcucha dostaw. Dzięki partnerstwu z producentem ciężarówek firma może wdrażać rozwiązania transportowe, które łączą wysoką wydajność operacyjną z troską o środowisko.
Źródło: MAN Truck & Bus
Utworzona: 2025-07-22