Modernizujemy istniejące stacje benzynowe w całych Niemczech, aby umożliwić ciężarówkom i autobusom tankowanie wodoru, jeśli pozwalają na to lokalne warunki. Tylko w tym roku w istniejących lokalizacjach zainstalowano już 18 dodatkowych punktów dystrybucji wodoru pod ciśnieniem 350 barów, w tym w Hamburgu, Heidelbergu-Kirchheim, Dreźnie i Berg bei Hof mówi Frank Fronzke, dyrektor zarządzający i dyrektor operacyjny H2 MOBILITY.W niektórych przypadkach rozbudowywane są także możliwości magazynowania wodoru. Do tej pory 32 stacje zostały przystosowane do tankowania samochodów ciężarowych i autobusów. Do końca grudnia sieć stacji będzie oferować 53 punkty tankowania o ciśnieniu 350 barów. Oprócz istniejących stacji firma buduje nowe, większe stacje. W ciągu najbliższych 6 miesięcy zostaną otwarte trzy nowe z możliwością tankowania pod ciśnieniem 350 i 700 barów: we Frankenthal (Nadrenia-Palatynat), Mannheim (Badenia-Wirtembergia) i Düsseldorfie (Nadrenia Północna-Westfalia). W kwietniu w Heidelbergu otwarto stację nowej generacji, która jest wyposażona w dystrybutory wodoru pod ciśnieniem 350 i 700 barów. Większe ilości wodoru dostarczane są za pośrednictwem cysterny. Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi można obecnie tankować pod ciśnieniem 700 barów na około 80 publicznych stacjach sieci H2 MOBILITY w Niemczech. 4 kolejne stacje benzynowe są na etapie planowania, budowy lub uruchomienia. Tankowanie pod ciśnieniem 350 barów dla autobusów i ciężarówek możliwe jest na 32 stacjach. Dalsza ekspansja będzie się odbywać wzdłuż korytarzy sieci TEN-T.
Źródło: H2 Mobility