Pojazd stacjonujący w Hagen kursuje na trasie pomiędzy oddziałem DHL a fabryką Mercedes-Benz w Kassel, gdzie znajduje się siedziba koncernu Daimler Truck. Drugi eActros 300 wykonuje dostawy do klientów w rejonie Koblencji. Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju Grupy DHL, planowane jest zwiększenie udziału pojazdów elektrycznych we flocie do 60% oraz paliw odnawialnych do ponad 30%.
Ciągnik eActros 300 jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o mocy szczytowej do 400 kW. Dysponuje zasięgiem ok. 220 kilometrów, a jego akumulator można naładować od 20% do 80% w około 75 minut prądem o mocy do 160 kW. DHL testuje i wdraża różne rozwiązania w zakresie zrównoważonego transportu towarowego, ponieważ jak dotąd żaden rodzaj napędu jednoznacznie się nie sprawdził, szczególnie na długich dystansach. Oprócz elektrycznych ciągników siodłowych firma rozpoczęła niedawno eksploatację ciężarówki napędzanej wodorem.
Źródło: DHL Freight
Utworzona: 2024-05-07