Grupa Jacky Perrenot będzie pierwszym przewoźnikiem, który w przyszłym roku zacznie korzystać z nowego rozwiązania logistycznego, opracowanego wspólnie przez firmy Renault Trucks, ACTEMIUM i Frappa. W ramach wspólnego projektu powstała zabudowa chłodnicza na podwoziu 26-tonowej elektrycznej ciężarówki Renault E-Tech D Wide. Ładownia została wyposażona w system karuzelowy opracowany przez firmę ACTEMIUM, markę VINCI Energies, w którym konwencjonalne palety zostały zastąpione przez mobilne kontenery z towarem. Te ostatnie dostępne są w różnych wersjach, takich jak suche skrzynie, kontenery izotermiczne lub wózki siatkowe na rolkach.
Kontenery są automatycznie doprowadzane do kierowcy w miejscu docelowym dzięki zautomatyzowanemu systemowi przygotowania, załadunku i rozładunku. Zintegrowany system komputerowy identyfikuje poszczególne kontenery i optymalizuje planowanie tras, koncentrując się w szczególności na przewidywaniu faz załadunku i rozładunku podczas zbliżania się do sklepu. Zautomatyzowany system zapewnia także znaczne skrócenie czasu załadunku i rozładunku, nawet o 30%, co prowadzi do poprawy wydajności poprzez skrócenie czasu postoju pojazdu w miejscu dostawy.
Rozwiązanie znacznie poprawia warunki pracy kierowcy. Po pierwsze, system eliminuje potrzebę wielokrotnego wchodzenia do i wychodzenia z kabiny ciężarówki, a także konieczność zapinania pasów mocujących i sztauowania kontenerów. Po drugie, automatyzm operacji eliminuje ryzyko urazów kierowcy, które mogą powstać podczas obsługi palet i tylnych drzwi pojazdu. Dzięki eliminacji czynności fizycznych i uproszczeniu procesów, kierowcy mogą skupić się na zarządzaniu dostawą.
Źródło: Renault Trucks
Utworzona: 2023-12-15