W mało prawdopodobnym przypadku awarii podstawowego systemu autonomicznego, ten awaryjny zadba o to, aby ciężarówka bez kierowcy mogła kontynuować jazdę do bezpiecznego zatrzymania. Ponadto Continental będzie zarządzać całym cyklem życia gotowych zestawów sprzętowych dla systemu Aurora Driver, do ich wycofania z eksploatacji. Produkcja ma się rozpocząć w roku 2027, po uruchomieniu w 2024 r. usługi transportu subskrypcyjnego Aurora Horizon wykorzystującej system Aurora Driver.

Ciężarówki autonomiczne będą mogły działać przez całą dobę, stwarzając możliwość dostarczenia ładunku z Dallas do Los Angeles (odległość porównywalna z trasą z Berlina do Madrytu) w mniej niż 24 godziny. Dzięki temu zużycie paliwa można będzie zmniejszyć o ok. 10%, a czas dostawy nawet trzykrotnie w porównaniu z konwencjonalnym transportem.
Obie firmy uzgodniły, że sprzęt dostarczany w ramach współpracy będzie oferowany jako usługa (hardware-as-a-service) uzależniona od liczby przejechanych kilometrów. Sprzęt będzie wykorzystany jako część skalowalnego systemu jazdy autonomicznej udostępnianego za pośrednictwem platformy Aurora Horizon. Korzystając z usługi kierowcy autonomicznego, operatorzy flot będą mogli lepiej wykorzystać potencjał swoich pojazdów - zwiększać skalę działalności w miarę potrzeby lub mieć rozwiązanie na wypadek niedoboru kierowców.
Źródło: Continental