
Jeśli chodzi o dekarbonizację, ZF dostrzega wyraźny trend w kierunku technologii ogniw paliwowych, która zapewnia większy zasięg i szybsze czasy tankowania. Grupa szacuje, że do roku 2030 r. światowy udział tej technologii w segmencie pojazdów ciężarowych wyniesie 20%. W związku z tym, ZF będzie nadal kierować się elastycznym, otwartym podejściem do technologii ogniw paliwowych jako rozwiązania napędowego wspierającego tę transformację.
Elastyczne podejście stanowi podstawę partnerstwa między ZF a Freudenberg, które oferuje korzyści producentom na całym świecie. Dodanie wspólnie opracowanego systemu napędowego zasilanego ogniwem paliwowym do kompleksowej oferty ZF w zakresie mobilności elektrycznej oznacza, że wszystkie kluczowe rozwiązania sprzętowe i programistyczne, jakich potrzebują klienci do przestawienia swoich produktów na technologię elektryczną można uzyskać z jednego źródła. Korzystając z wysoce zintegrowanej technologii napędu elektrycznego ZF producenci pojazdów nie muszą ponosić kosztów prowadzenia badań i prac rozwojowych, zarządzania projektami i mogą ograniczyć swoje wysiłki związane z integracją nowych napędów, a przez to obniżyć całkowity koszt posiadania.
Źródło: ZF