Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Transit z dwukomorową izotermą

Utworzona: 2025-10-29


Jednym z przykładów wykorzystania Forda Transita w transporcie produktów spożywczych w kontrolowanej temperaturze jest dwukomorowa izoterma przygotowana przez brytyjską firmę Paneltex i zmontowana przez Iglopol z Garbowa na zlecenie dilera Ford Brzezińska z Łodzi.

Transport produktów spożywczych oraz codzienna obsługa handlu detalicznego wymagają niezawodnych i elastycznych rozwiązań. Ford Transit – dzięki swojej solidnej konstrukcji oraz szerokim możliwościom zabudowy i konfiguracji – od lat znajduje zastosowanie w tej branży. Bazą do zabudowy dwukomorową izotermą był Ford Transit 350 L3 z pojedynczą kabiną w wersji wyposażenia Trend. W celu zwiększenia efektywności transportu masa własna podwozia została obniżona o około 100 kg – dzięki zastosowaniu kompozytowych resorów piórowych oraz lżejszej ramy. Dzięki temu ładowność wynosi 1120 kg.


Pojazd wyposażono w 2-litrowy silnik wysokoprężny EcoBlue o mocy 130 KM, spełniający normę emisji Euro 6.2. Napęd przenoszony jest na przednie koła za pośrednictwem 8-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Wśród elementów wyposażenia znalazły się dodatkowe akumulatory o zwiększonej pojemności oraz system Smart Acceleration Truncation, który zapewnia spójne odczucie przyspieszenia, niezależnie od tego czy pojazd jest pusty, czy w pełni załadowany – dzięki temu jazda jest płynniejsza i bardziej przewidywalna. Rozwiązanie to zaprojektowano z myślą o poprawie stylu jazdy kierowcy, zwiększeniu efektywności oraz wydłużeniu zasięgu pojazdu poprzez dostosowanie dynamiki przyspieszenia do stałego poziomu – bez względu na aktualne obciążenie.

Zabudowa przygotowana przez firmę Iglopol to dwukomorowa izoterma o długości 3588 mm, wysokości 2235 mm i szerokości 1994 mm. Umożliwia jednoczesny transport towarów wymagających różnych zakresów temperatur. Wewnątrz zastosowano przegrodę w formie dwuskrzydłowych drzwi, oddzielającą przestrzeń na produkty świeże od pozostałej części ładowni. Za utrzymanie właściwych warunków chłodniczych odpowiada elektryczny agregat Thermoking E200, który został ukryty w konstrukcji zabudowy. Na liście wyposażenia znalazła się również drukarka do wydruku pomiaru temperatury.


Cechą charakterystyczną zabudowy są wykonane z lekkich materiałów drzwi boczne po lewej i prawej stronie. Każde z nich ma szerokość 766 mm i wysokość 2195 mm, co umożliwia wygodny dostęp do wnętrza z obu stron pojazdu. Schodki wejściowe z lekkich kompozytów pokryto powierzchnią antypoślizgową, co zapewnia bezpieczny rozładunek – niezależnie od warunków pogodowych czy rodzaju podłoża.

Zabudwa została zaprojektowana z myślą o intensywnej eksploatacji w warunkach miejskich i podmiejskich. Wzmocniono kluczowe elementy konstrukcyjne – próg załadunkowy, ściany boczne oraz podłogę, która dodatkowo została pokryta powierzchnią antypoślizgową. Zastosowano pełne oświetlenie LED – zarówno wewnętrzne z czujnikami otwarcia drzwi, jak i zewnętrzne, zgodne z obowiązującymi przepisami. Wszystkie powierzchnie wewnętrzne spełniają normy sanitarne niezbędne do transportu żywności. Wysokość całkowita pojazdu z zabudową nie przekracza 3 metrów, a konstrukcja zabudowy umożliwia jej łatwy demontaż i montaż na innym podwoziu.


Źródło: Ford
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
STALSPEED


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels