Wszystko w jednym miejscu
My Scania, nowy portal dla klientów, to doskonały przykład naszej pozycji w usługach cyfrowych. Zgromadziliśmy w jednym miejscu wszystkie obecne i przyszłe usługi, które są dostępne w ramach jednego logowania i mają na celu zaoferowanie klientom doświadczeń cyfrowych najwyższej jakości. Pandemia przyspieszyła rozwój cyfryzacji i zapotrzebowanie na tego typu rozwiązania. Widzimy zmianę: to, co wcześniej doceniali nieliczni, teraz spotyka się z szerokim zainteresowaniem. Widzimy potężny ruch w stronę doskonalszych, obejmujących nowe obszary rozwiązań cyfrowych
– komentuje Emil Jungnelius, dyrektor produktu Scania Services.
My Scania jest już dostępna dla wszystkich klientów używających telematyki tej marki. Obejmuje znane usługi zarządzania flotą, a także inne, warte uwagi funkcje np. usługę Scania Tachograph, rezerwację miejsca w serwisie, czy konfigurator pojazdów ciężarowych szwedzkiej marki. Poprzez My Scania będą udostępniane również rozwiązania partnerów producenta pojazdów oraz usługi oferowane lokalnie. Nowe usługi można łatwo dodawać – wszystkie są dostępne w jednym miejscu.
Aplikacja ułatwia pracę i podnosi wydajność
Z portalem My Scania jest połączona funkcjonalnie aplikacja dla kierowców Scania Driver. Ułatwia im pracę już dziś, ale jest też gotowa na wyzwania przyszłości, wynikające z elektryfikacji. Użytkownikom "elektryków" będzie podawać informacje dotyczące m.in. aktualnego zasięgu pojazdu i o dostępnych ładowarkach.Stworzyliśmy aplikację bazując w znacznej mierze na opiniach kierowców. Zapewnia kierowcom dostęp do niezbędnych informacji o pojeździe, terminów wizyt w serwisie, czy szacowanego czasu jazdy, którym jeszcze dysponują. Zależało nam na tym, żeby ułatwiała pracę i planowanie codziennych czynności niezależnie od tego, czy kierowca porusza się pojazdem elektrycznym, czy spalinowymPowiązanie portalu My Scania i aplikacji usprawnia również komunikację w ramach firmy. Dzięki temu uzyskanie danych o lokalizacji pojazdu i dostępnym czasie jazdy, a także rutynowy przegląd przed wyruszeniem w drogę, czy inne czynności wymagają o wiele mniej wysiłku.
– dodaje Emil Jungnelius.
BEV Kontrola – odpowiedź na nowe potrzeby
Wprowadzenie elektryczno-akumulaturowych pojazdów ciężarowych (BEV) stawia nowe zadania przed systemem telematycznym FMS. Pakiet BEV Kontrola odpowiada na nowe potrzeby. Są tu wszelkie istotne dane, m.in. o zużyciu energii, przebytym dystansie, szacowanym zasięgu, a także ostrzeżenia o poziomie energii w akumulatorach. W przypadku pojazdów elektrycznych wyjątkowego znaczenia nabierają usługi lokalizacji floty, gdyż zasięg i możliwości ładowania decydują o skutecznym wykonywaniu zadań transportowych.Położenie każdej ciężarówki będzie widoczne na mapie i aktualizowane co minutę. Funkcja oceny zasięgu (ang. Range Support) umożliwi dokładne prognozowanie. Znikną zatem obawy, że pojazd nie wykona powierzonych zadań. Jego osiągi będą widoczne dzięki raportom dostępnym w portalu My Scania.
Klienci użytkujący elektryczne ciężarówki z gryfem w logo mogą natychmiast aktywować pakiet BEV Kontrola – śledzić zachowanie floty i sprawdzać jej wydajność. W ten sposób uzyskają pełny dostęp do portalu My Scania z urządzeń stacjonarnych i mobilnych.
Cyfrowy krajobraz branży transportowej zmienia się jak nigdy dotąd. Stoi za tym rosnąca konkurencja i coraz doskonalsze rozwiązania cyfrowe. Jestem przekonany, że ci zleceniodawcy transportu i przewoźnicy, którzy w pełni wykorzystają te możliwości, pozostaną najbardziej konkurencyjniŹródło: Scania
– podsumowuje Emil Jungnelius.