Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

Testy ciężarówek: Volvo zgarnia komplet gwiazdek

Utworzona: 2025-10-01


Volvo Trucks po raz kolejny otrzymało maksymalną, pięciogwiazdkową ocenę bezpieczeństwa Euro NCAP dla ciężkich pojazdów. W drugim ratingu obejmującym ciężarówki typu 6x2 w układzie rigid pięć gwiazdek przyznano modelom Volvo FH Aero 6x2 oraz Volvo FM 6x2.

o kontynuacja sukcesu z pierwszej, historycznej edycji testów ciężarówek pod koniec 2024 r., gdy w segmencie flotowym maksymalną ocenę zdobyły również Volvo FH Aero i Volvo FM.

Pięć gwiazdek oznacza, że pojazdy spełniają lub przekraczają kryteria w obszarach wsparcia kierowcy i unikania kolizji, podnosząc bezpieczeństwo zarówno prowadzącego, jak i innych uczestników ruchu. Oba modele spełniły także wymogi tzw. City Safe – dzięki dobrej widoczności oraz skuteczności aktywnych systemów ochrony niechronionych uczestników ruchu w środowisku miejskim.

Program oceny ciężarówek Euro NCAP koncentruje się obecnie na trzech blokach: „bezpieczna jazda” (monitorowanie kierowcy, widoczność bezpośrednia i pośrednia, asysty pojazdu, np. ograniczanie prędkości), „unikanie zderzeń” (kolizje czołowe z samochodem, pieszym i rowerzystą, zdarzenia przy manewrach z małą prędkością oraz przy opuszczaniu pasa) oraz „po wypadku” (informacje ratunkowe). Każdy system otrzymuje punktację, która następnie składa się na końcową ocenę gwiazdkową całego pojazdu.

Jestem bardzo dumny, że wszystkie cztery modele Volvo ocenione przez Euro NCAP uzyskały najwyższą notę to potwierdza znakomite osiągi naszych ciężarówek w zakresie bezpieczeństwa podkreśla Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Z kolei Anna Wrige Berling, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu i produktu w Volvo Trucks, wskazuje, że metodologia Euro NCAP wykracza poza minimum prawne i obejmuje wiele scenariuszy, dając pełniejszy obraz realnej skuteczności systemów.

Euro NCAP, europejski program oceny nowych pojazdów działający od 1996 r., planuje stopniowo rozszerzać zakres testów ciężarówek – w 2027 r. o dodatkowe systemy, a docelowo także o ochronę przy zderzeniu i kolejne segmenty transportowe do 2030 r. Dla flot i nadawców z branży TSL oznacza to coraz bardziej porównywalne, niezależne dane o bezpieczeństwie ciężarówek, które można uwzględniać przy specyfikowaniu taboru, przetargach i politykach bezpieczeństwa.

Źródło: Volvo Trucks
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Transcash.eu S.A.


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels