Najnowszy element strategii koncernu w zakresie oszczędności paliwa został oparty na technologiach I-See i I-Roll. Nowa funkcja Stop/Start silnika jest dostępna dzięki stałemu monitorowaniu danych drogowych i informacji o krzywiznach drogi. Silnik zostanie tymczasowo wyłączony po wykryciu na trasie zjazdu. Po wyłączeniu silnika nie zostaje zużyte paliwo, a co za tym idzie, nie ma żadnej emisji dwutlenku węgla z rury wydechowej.
Nasi inżynierowie zrobili to po raz kolejny – opracowali nową technologię silnika, która przyczynia się do zwiększenia efektywności paliwowej środków transportu ciężarowego. W ramach naszej strategii dekarbonizacji będziemy nadal wprowadzać innowacje, aby jeszcze bardziej udoskonalać nasze silniki spalinowe i zmniejszać ich wpływ na środowiskoNowa funkcja Stop/Start silnika jest aktywowana przy prędkościach jazdy powyżej 60 km/h. W zależności od warunków, takich jak topografia terenu i temperatura otoczenia, nowy system I-Roll z funkcją Stop/Start silnika pozwoli obniżyć emisję paliwa i CO2 nawet o jeden procent, nie licząc wcześniej osiąganych oszczędności. Liczne innowacje wprowadzone przez szwedzką frmę przekładają się na znaczne oszczędnośi paliwa i ograniczają emisję spalin w transporcie drogowym, a także na niższe koszty eksploatacji dla operatora.
zapewnia Jan Hjelmgren, dyrektor ds. zarządzania produktem w Volvo Trucks.
Źródło: Volvo Trucks