Jak zauważa Niels van Iersel, starszy doradca ds. żeglugi w Rijkswaterstaat, zamiana ciężarówek na statki to świetna wiadomość. Zmniejsza to ruch na drogach i przyczynia się do ochrony środowiska. Holandia od lat pełni kluczową rolę w europejskim handlu, a Julianakanaal jest istotnym elementem tej sieci transportowej. Wiele towarów, które docierają do Holandii, jest przeznaczonych dla krajów takich jak Niemcy, Francja czy Austria, co pokazuje, jak ważny jest ten szlak dla całej europejskiej gospodarki.
Aby sprostać rosnącym potrzebom transportowym, Holandia planuje modernizację swoich szlaków wodnych, co pozwoli na pływanie większym i szerszym statkom. Dzięki większym jednostkom możliwe będzie przewożenie większej ilości towarów, co w rezultacie zmniejszy liczbę statków i ograniczy ruch ciężarówek na drogach. Przykładem takiej inicjatywy jest poszerzenie i pogłębienie Julianakanaal, które umożliwi statkom klasy VB o szerokości do 11,4 m i długości do 193 m transport większych ładunków.
Jednak przybycie większych statków ma swoje konsekwencje dla struktury kanałów. Dlatego Rijkswaterstaat planuje uważnie monitorować zmiany w Julianakanaal, aby zapewnić bezpieczeństwo żeglugi oraz utrzymać odpowiednie warunki na wodzie. Dzięki szerszym i głębszym kanałom Holandia stanie się jeszcze bardziej dostępna dla większych jednostek, co pozwoli firmom efektywniej transportować towary między Niemcami, Belgią a Holandią. Port w Rotterdamie odgrywa kluczową rolę w tym procesie, a terminale stawiają coraz wyższe wymagania wobec statków, co z pewnością przyczyni się do dalszego rozwoju tego sektora.
Źródło: Rijkswaterstaat
Utworzona: 2025-02-24