W ramach ostatniego etapu trasy pojazd wyruszył do Finlandii w grudniu 2024 roku, aby zademonstrować swoje możliwości w trudnych warunkach klimatycznych. Po przybyciu do Finlandii pokonał 1600 km na trasie z Helsinek do Rovaniemi w Laponii, w tym 250-kilometrowy etap na jednym ładowaniu i dzień z przebiegiem 700 km z dwoma ładowaniami pośrednimi. W tych trudnych warunkach klimatycznych, przy temperaturach spadających do -19°C, "elektryk" utrzymywał poziom wydajności porównywalny z ciężarówkami z silnikiem Diesla. Zimno spowodowało niewielki wzrost zużycia energii (od 10 do 15%), głównie z powodu czynników takich jak aerodynamika i opony zimowe.
Jeden z naszych klientów w Finlandii powiedział, że minionej zimy, w dzień, kiedy temperatura spadła do -30°C, jedyną ciężarówką w jego flocie, która odpaliła, był elektryczny model Renault Trucks. Pojazdów z silnikiem Diesla nie dało się uruchomić z powodu krystalizacji dodatku AdBlue powiedział Régis Pierrelle, dyrektor ds. operacji elektromobilności w Renault Trucks.Ostatni etap trasy pokazowej kończy rok praktycznych demonstracji funkcjonalności i niezawodności ciężarówek elektrycznych francuskiej marki.
Źródło: Renault Trucks