Wybór ciśnienia 350 barów zamiast 700 barów jest podyktowany kilkoma strategicznymi względami. Po pierwsze, technologia ta jest po prostu tańsza niż zbiorniki pod ciśnieniem 700 barów ze względu na jej mniejszą złożoność. Po drugie, obecnie infrastruktura tankowania wodoru pod ciśnieniem 350 barów jest znacznie bardziej rozwinięta wyjaśnia Thomas Korn, dyrektor generalny KEYOU.Aby ułatwić klientom przejście na nową technologię, KEYOU, monachijski pionier w dziedzinie silników wodorowych i dostawca mobilności wodorowej jako usługi, oferuje kompleksowe rozwiązanie w postaci kompleksowego pakietu usług obejmującego pojazd, ubezpieczenie oraz konserwację. Klienci płacą ustaloną cenę za kilometr w oparciu o roczny przebieg, który obejmuje wszystkie usługi. W ten sposób klienci otrzymują wszystko, czego potrzebują, aby móc bezproblemowo korzystać ze swojego pojazdu wodorowego od jednego dostawcy.
Innowacja spotyka się z ekonomią
Z okazji oficjalnego rozpoczęcia sprzedaży, firma z siedzibą w Monachium przechodzi teraz do ofensywy, a punktem odniesienia cenowego jest ciężarówka z silnikiem Diesla.Jeśli nasze ciężarówki będą osiągać typowe przebiegi, na przestrzeni lat ich użytkownicy zaoszczędzą około 250 000 euro na opłatach drogowych. Oznacza to, że jeśli zechcą kupić naszą ciężarówkę, otrzymają ją praktycznie za darmo kontynuuje Korn.KEYOU wkracza na rynek z modelem płatności za użytkowanie, zgodnie z którym klienci wynajmują pojazd i płacą stałą stawkę za kilometr w oparciu o roczny przebieg. Przez ograniczony czas firma oferuje szczególnie atrakcyjnej stawkę za kilometr.
Już za 0,58 euro za kilometr oferujemy nie tylko ciężarówkę napędzaną wodorem, ale także nasz kompleksowy pakiet serwisowy oraz ubezpieczenie dodaje Pedro Bravo, CSO w KEYOU.Biorąc pod uwagę całkowity koszt posiadania, ceny samego pojazdu, serwisu i konserwacji są porównywalne z kosztami ciężarówki zasilanej olejem napędowym. Wynika to z faktu, że do kosztu oleju napędowego (około 0,33 €/km) trzeba jeszcze dodać 0,35 €/km wynikający z opłaty drogowej, podczas gdy opłata drogowa za ciężarówkę KEYOU H2 wynosi tylko około 0,05 €/km. Jedynym minusem jest to, że ceny wodoru na stacjach paliw są obecnie nadal zbyt wysokie. Ale KEYOU ma na to rozwiązanie.
Obecnie rozszerzamy naszą sieć producentów wodoru i operatorów stacji paliw. W ten sposób zapewniamy naszym klientom możliwość uzyskania wodoru na specjalnych warunkach, które wynegocjowaliśmy z naszymi partnerami podsumowuje Bravo.
Źródło: KEYOU