Josephs.ScotBorowiak Properties LtdToll House Properties Ltd

3 000 godzin pracy i efekt wow

Utworzona: 2024-11-16


Firma Théault z Normandii, specjalizująca się w budowie nadwozi do transportu koni, niedawno zaprezentowała 12-metrowy pojazd o nazwie „Élégance Lounge”, zbudowany na bazie Actrosa 2551 6x2 z 12,8-litrowym silnikiem OM 471 o mocy 510 KM/390 kW. Jest to model specjalny Edition 2, wyposażony w liczne dodatki fabryczne.

Projektanci Théault wprowadzili niezbędne zmiany we współpracy z inżynierami z francuskiego oddziału Daimler Truck. Jedną z nich było stworzenie przejścia między kabiną kierowcy a częścią mieszkalną. Przestrzeń zaprojektowano w stylu łodzi rekreacyjnej przy użyciu dużej ilości drewna i jasnych kolorów.

Wyposażenie z najwyższej półki

We wnętrzu znajduje się kuchnia z piekarnikiem, płytą grzewczą i zlewem, łazienka z prysznicem i 400-litrowym zbiornikiem na wodę, stół jadalny dla sześciu osób, telewizor, kino domowe, a nawet piwniczka na wino. Część sypialna jest wyposażona w sześć miejsc do spania, rozmieszczonych na trzech podwójnych łóżkach. Jedno z nich umieszczono ponad poziomem dachu, który można częściowo podnieść. Dodatkowe łóżko można wykorzystać zamiast stołu jadalnego, a trzecie znajduje się nad miejscem kierowcy na elektrycznie opuszczanej platformie. Funkcje elektryczne ułatwiają również dostęp do boksów dla koni i sterują bocznymi rozszerzeniami nadwozia, dzięki którym wnętrze ciężarówki można zwiększyć do 50 m². Elastyczna aluminiowa konstrukcja z panelami izolacyjnymi i zewnętrzną warstwą poliestru może być również dostosowana do życzeń klienta. Nic dziwnego, że zaplanowanie i zbudowanie tego egzemplarza zajęło około 3 000 godzin pracy.

Rejestracja pojazdu na 4 osoby

Jedną ze szczególnych cech prezentowanego Actrosa jest to, że w dowodzie rejestracyjnym pojazdu wpisano cztery osoby, co jest rzadkością w tej kategorii. Oprócz standardowych siedzeń kierowcy i pasażera z przodu, ciężarówka jest wyposażona w drugi rząd siedzeń. Klienci mogą również wybierać między wariantami z czterema lub ośmioma boksami dla koni. Każdy koń podróżuje w indywidualnym boksie, który znajduje się na dwóch tylnych osiach. Do boksów można się dostać za pomocą dwóch składanych ramp, jednej z tyłu i jednej po prawej stronie pojazdu.

Szczególny nacisk położono na izolację cieplną i akustyczną, aby chronić zwierzęta przed stresem. Aluminiowa podłoga jest dodatkowo wzmocniona trzema warstwami: 15 mm drewna pochodzenia fińskiego, 10 mm pianki komfortowej i 10 mm mat gumowych. W części dla koni i pod podwoziem, pomiędzy osiami i pod tylnym zwisem, znajdują się schowki. Producent nadwozia oferuje również opcjonalną skrzynię na sprzęt turniejowy, którą można przymocować do tylnej klapy. W skrzyni można przechowywać siodła, koce siodłowe i inne elementy wyposażenia.

100 lat doświadczenia

Warsztat Théault został założony w 1924 roku w pobliżu Avranches i niedługo później zaczął się zajmować pojazdami dla branży będącej jedną ze specjalności Normandii, czyli hodowli zwierząt gospodarskich. Przedsiębiorstwo wyspecjalizowało się w budowie pojazdów do transportu zwierząt, w tym pojazdów cyrkowych. Théault szybko zyskał renomę wśród hodowców i właścicieli koni. Obecnie firma zatrudnia 170 osób i każdego roku produkuje około 450 transporterów koni.




Źródło: Daimler Truck
Do ulubionych
FIRMOWY SPOTLIGHT
Euroma Maciej Działoszyński


NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

NASZE WYWIADY, OPINIE i RELACJE

Photo by Josh Hild from Pexels