Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2023 roku nowych nabywców znalazły 833 E-Transity, co pozwoliło modelowi na objęcie aż 33,45% udziału w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. Zeroemisyjny Ford sprzedał się lepiej od drugiego modelu w zestawieniu o ponad 500 sztuk, a jednocześnie został sklasyfikowany na czwartym miejscu wśród najlepiej sprzedających się aut z napędem elektrycznym (nie tylko dostawczych).
Gama modelu w naszym kraju obejmuje 22 możliwości konfiguracji. Samochód jest dostępny jako furgon, van brygadowy i podwozie. Do wyboru są trzy długości nadwozia oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika (184 i 269 KM). Maksymalna pojemność przestrzeni ładunkowej wynosi 15,1 m3, a maksymalna ładowność 1630 kg.
W ubiegłym roku zakupu furgonów dokonały firmy kurierskie, takie jak InPost, DHL i GLS, a Truck Care jako pierwsza firma w Polsce zdecydowała się na zakup samochodu w wersji podwozie. Auto służy także spółce Ford Polska jako mobilne studio nagraniowe, a to dzięki systemowi Pro Power Onboard, który pozwala na własne zasilanie wielu urządzeń. To pierwsze takie rozwiązanie w branży pojazdów dostawczych w Europie. Zapewnia zasilanie o mocy 2,3 kW, czyli na poziomie podobnym do generatora. Wszystkim steruje się za pośrednictwem interfejsu SYNC 4.
Oprócz najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego, samochód w standardzie jest wyposażony m.in. w automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele, przednią szybę QuickClear i tempomat z ogranicznikiem. Każdy egzemplarz ma również zestaw asystentów kierowcy obejmujący m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania.
Źródło: Ford Polska
Utworzona: 2024-01-11