Biorąc za podstawę opony ContiRe zamontowane w pojazdach, jesteśmy w stanie obliczyć oszczędności materiałowe i węglowe uzyskane w trakcie produkcji oraz bieżnikowania wyjaśnia Siljana Lietz, dyrektorka działu ContiLifeCycle w Continental Tires Germany.Badanie przeprowadzone przez Fraunhofer Institute for Environmental, Safety and Energy Technology (UMSICHT) wykazało, że emisja dwutlenku węgla przez opony bieżnikowane jest nawet o ok. 50% niższa w porównaniu z nowym ogumieniem. Ponadto, materiały pochodzące z recyklingu i odnawialne stanowią aż 85% bieżnikowanej opony.
Opracowaliśmy certyfikat na prośbę naszych klientów, których codzienna działalność coraz częściej wymaga dowodzenia ich wysiłków na rzecz poprawy zrównoważonego rozwoju i troski o zasoby naszej planety” mówi Lietz.Kwestia zrównoważonego rozwoju i neutralnego dla klimatu transportu stale zyskuje na znaczeniu w sektorze logistycznym, trend ten jest napędzany nie tylko przez ściśle określone wymogi ustawowe.
Oszczędzanie zasobów i ochrona środowiska dzięki bieżnikowanym oponom
Bieżnikowanie opon to skuteczny sposób na zwiększenie poziomu zrównoważenia floty. Metoda ta pozwala zaoszczędzić do 55 kg odpadów. ContiLifeCycle to nazwa nadana holistycznemu podejściu Continental, które ma na celu stworzenie gospodarki o obiegu zamkniętym.Bieżnikowanie wydłuża żywotność opony, a tym samym jej przebieg dla floty, nawet o 99%, dając jej drugie życie. Ma to wpływ zarówno na obniżenie kosztów na kilometr, jak i kosztów całkowitych dla naszych klientów wyjaśnia Lietz.
ContiLifeCycle: bieżnikowanie oszczędza zasoby naturalne
Bieżnikowanie jest skutecznym sposobem zmniejszenia wpływu na środowisko poprzez oszczędność surowców, wody i energii podczas produkcji. Opona składa się z karkasu i bieżnika. Nawet jeśli bieżnik jest zużyty, karkas zazwyczaj pozostaje nienaruszony. Bieżnikowanie polega na usunięciu pozostałej gumy bieżnika z opony i ponownym wykorzystaniu karkasu do drugiego, a nawet trzeciego cyklu życia ogumienia. Stosowane są dwa różne procesy: bieżnikowanie na zimno i na gorąco.Zazwyczaj jesteśmy w stanie ponownie wykorzystać ok. 70% oryginalnej opony. Pozwala to zaoszczędzić surowce, wodę i energię. Bieżnikowane opony są bezpieczne i bardzo trwałe, a także znacznie tańsze niż nowe ogumienie, ponieważ karkas może zostać ponownie wykorzystany. Floty mogą obniżyć koszty związane z oponami nawet o 40% dzięki naszemu ogumieniu bieżnikowanemu ContiRe i rozwiązaniom ContiTread podsumowuje Lietz.
Zmniejszenie kosztów operacyjnych
Mniejsze koszty sprawiają, że opony bieżnikowane są kluczowym elementem rozwiązania ContiLifeCycle – jednego z filarów innowacyjnej koncepcji LODC firmy Continental.LODC to skrót od Lowest Overall Driving Costs, czyli naszego kompleksowego podejścia doradczego, które ma na celu pomóc klientom flotowym obniżyć koszty operacyjne związane z oponami wyjaśnia Ralf Benack, dyrektor działu Fleet Solutions EMEA w Continental Tires.Może wydawać się, że opony stanowią jedynie ok. 5% całkowitych kosztów operacyjnych generowanych przez samochód ciężarowy. Ogumienie ma jednak również znaczący wpływ na koszty paliwa, konserwacji i napraw, które stanowią ponad 53% całkowitych kosztów. Sprawia to, że jest ono kluczowe jeśli chodzi o koszty całościowe oraz oznacza, że koncepcja LODC może być realnym czynnikiem przyczyniającym się do sukcesu klientów flotowych w trudnych czasach.
Wartość dodana dla klientów flotowych – teraz z dołączonym certyfikatem
Zrównoważona koncepcja ContiLifeCycle łączy się z ukierunkowanym na koszty podejściem Continental LODC, aby zaoferować klientom flotowym wiele korzyści: bieżnikowane na gorąco opony ContiRe i bieżnikowane na zimno opony wykorzystujące bieżniki ContiTread, zorientowane na usługi zarządzanie karkasami wraz z kontem ContiCasingAccount, a także trwałe i paliwooszczędne nowe opony. Generuje to wartość dodaną w postaci znacznych oszczędności kosztów i mniejszego wpływu na środowisko. ContiLifeCycle i filozofia LODC firmy Continental tworzą zrównoważony rozwój, który przynosi realne korzyści i może być teraz weryfikowany za pomocą certyfikatu.Źródło: Continetal